2010-09-03

Stress och mark.

_Sprang omkring på stan och stressade. På riktigt alltså. Jag sprang. Genomsvettig. Jagade några nycklar. Typ 20 minuter.

Sedan till gymmet.

_dead 3:3
(122,5 x 5) 120 x 3
120 x 2
140 x 3
155 x 5 (5RM PR)

Fortsätter med pronerat grepp. Blev lite fel med vikterna i början. Kändes urtungt på 140. 155 kändes bra. I längden är det nog förnuftigt att inte reppa ut varje mikrocykel. Iaf inte i mark.

_5 set; korta vilor
A1. 10 touch and go dead lifts
A2. 12 obrutna Toes to bar
-
A1. 100kg x 1, 80kg x 4
A2. Strikta typ utom sista setet som kipades.

All in all den bästa sessionen på länge. Speciellt nöjd med genomförandet av kompletteringen. Snärtigt, rappt och med minimalt masande.

F.ö noterar ni kanske att jag halkat efter med mobility woden. Måste säga att jag tycker den har blivit för komplex. Eller snarare för volymiös. Komplexitet behövs nog. Det är för mycket text att läsa, för långa videos att plöja igenom. Kanske skulle den inte vara varje dag heller. Nuvarnde upplägg bäddar för att det blir jobbigare att följa.

4 kommentarer:

Fit 4 50 sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Fit 4 50 sa...

Bra jobbat Stig! Håller helt med dig angående det du sade om MWOD'en. Kan vi träffas snart, snälla?

rackempackem sa...

närsomhelst mr force. du, jag skivstången och evigheten.

Jocke sa...

Alltså ... så fort nån sa "stretcha" var jag avhängd.