2010-11-23

Hej alla träningsintresserade!

Böjen går bra. Men det är tungt. Djupet år bättre och mer säkert. Pressen går också bra. Förra Wendler cykeln (vinter-09) så stagnerade pressen. Nu plöjer den framåt. Igen: Liniär progression. Bill Starr skrev något på SS om att pressen behöver volym för att svara. Kanske stämmer.

squat 127,5 x 5 x 3 (5RM PR)
press 69 x 4, 5, 3 (5RM PR)
chins, kiping 20 x 3

Missade dock som synes repsen på pressen den här gången trots allt skryt ovan. Men det finns ursäkter. Herrn som hjälper till att heja fram ett nytt PR åt mig asprierade på ställningen för sin bänkpress. (set 1 var nog mer brist på pepp). "Vila två minuter" sa han. Så det var inte mycket att orda om. Ger mig eventuellt en chans till med dom vanliga 5-8 minuterna innan reset.

6 kommentarer:

Fredrik sa...

"Du e stark!" Bra djup på böjen som sagt och riktiga bra pressar. Kör du SS eller 531 nu?

Anonym sa...

Ser mkt bra ut! Aha bälte vid pressarna!?

Jocke sa...

Strålande!

Alltid bälte på när man filmar. Måste tänka på buktrycket.

Ola sa...

Kul med pressen! Förutom ökad volym så märkte jag hur extremt stor nytta man har av bänkpressen. Om jag inte minns fel valde du bort den tidigare?

Hur känner du dig förresten rent allmänt? Marklyften är fortfarande en promenad i parken men jag känner mig allt tröttare dagen efter böjpassen.

rackempackem sa...

tack ni!

mycket riktigt så är bältet där av estetiska skäl. magen börjar puta betänkligt!

rackempackem sa...

ola-

visst, det sliter rätt hårt med böjen. det är inte möjligt att hålla den här typen av volym i längden om man vill göra annat i tillvaron..