2010-11-14

Rack 'em Pack 'em & Stack 'em 2008-2010

För exakt två år sedan idag tog jag dom första stapplande stegen.

Såhär började det. Vem hade kunnat ana att det skulle växa sig till vad det är idag? En hissnade tanke.

Allt är naturligtvis er förtjänst!

Tvärt mot nuvarande trend att hålla sig till filosofi inom detta medium så ger jag inte upp för oppurtunism och mode. Dom kommer få slita laptopen ur mina likstela fingrar innan jag slutar publicera mina narcisisstiska träningsloggar.

Säkrast hänger man med på twitter. (Se länk till höger)

Vi ses!


12 kommentarer:

Jon Ivmark sa...

Det tackar vi för, du är en stor inspirationskälla. Kanske kan du skriva lite om dina framsteg under och upplevelser av styrkeperioden?

Anonym sa...

Kul att se dig igen amigo!
Och grattis till lillmiraklet som överskuggade alla prestationer under dagen! :)

David Englund sa...

Det är bra Ludde, sluta aldrig att skriva! Fast det är helt ok att posta resultat då och då :)

Jocke sa...

Borde inte rubriken för det ovanför "Hår på bröstet" vara "Inget hår under armarna"?

Och ... Oj, 10x57½ är riktigt bra.

Bear sa...

Eller "Hår under näsan" kanske?

Twitter kommer jag aldrig förstå, dvs tills jag skaffar en sån där surf-telefon, men hittade lite videos på youtube!

mrjling sa...

Vet du hur man ska träna om man inte vill bli sådär "bullig"?

Vad är "Fitness" för dig?

rackempackem sa...

Jon- lovar. Ska skriva ner en sammanfattning.

Yogi- detsamma! Och grattis till placeringen!

David- lovar fortsätta, och supergrattis till SM!

Jocke- förslaget är mycket bra. Ska fnula på det. Och tack. Pressen är väl igentligen det ända lyftet jag skulle ha nytta av på en öde ö. Ganska stolt över 67x5x3 från förra passet också.

Bear- just det på you tube finns en hel del jag inte orkat posta än.

Mrjling- gör vadsomhelst utom att squata 5x3 tre gånger i veckan och dricka 2 liter mjölk om dagen.

Fitness för mig är att se en liten kattunge klämd under en bil, lugnt och stilla gå fram till bilen och enarms-curla den lilla stackaren till frihet utan magnesium på handen.

Bear sa...

Ger alltså benböj bra överföring till curl- och greppstyrka? Fantastiskt!

rackempackem sa...

Bear- lugn i stormen. Om man ska bygga ett ointaglig fort så måste man börja med en stabil grund! Men det gäller ju inte crossfiters har jag förstått.

Jocke sa...

Siversson, han som tog greppsporten till Sverige (och sen flyttade utomlands och lät sporten förtvina) hävdade bestämt att knäböj akut ökade greppstyrka. Så han inledde grepptävlingar, och träningar också tror jag, med typ 3x10x100 i knäböj.

Och curls har jag hanterat styvmoderligt alltför länge nu, kört ett set down the rack varannan vecka bara ... kanske dags att jobba på det igen? För många år sen var det min bästa komplementövning till ståpressen.

J sa...

Så, vad tror du ni om delen mellan CF och Reebook som du twittrade om häromdagen? Sell out deluxe.

J sa...

"deal" menar jag så klart.