2010-12-08

Mat.

Mellan träningspassen är det bra att fylla på med nyttig och god mat (rekomenderas). Jag brukar råda atleter att äta flera gånger per dag. "Ät och var glad" säger jag. Sedan går jag därifrån.

Tror jag i ett gammalt inlägg slagit ett slag för "La Gazzelle" i Hötorgshallen. Man kan av dem köpa ett underbart grillat lamm i lösvikt. Till det kan man fylla ut med diverse sallader. Fantastiskt gott och en helt fucking paleo snabblunch alltså för dom som fortfarande tycker sådant är viktigt.

Själv ville jag försöka glädja min nära omgivning genom att laga själv. Blev faktiskt riktigt bra. Grönsaksröran (rattatoille) är helt fantastiskt faktisk. Och den är också helt fucking jävla paleo den med.

Smaklig måltid!






5 kommentarer:

AK sa...

Bra. Mer mat tips.

Bear sa...

Det tycker jag med, skoj! Men det ser ut som lite lite mat på tallriken...eller är det tallriken som är stor?

Och just ja, det blir inte gott om det är över 62°!!! :)

Jocke sa...

Ser lovande ut. Får prova det när jag ledsnat på att bli stor och stark. Nu är det 70sbig som gäller.

Var på Pong, du vet bredvid Ping, för första gången idag. Det var nog mer bulkvänligt.

rackempackem sa...

Lugn i stormen mina herrar. Det är naturligtvis bara första portsionen som är på bild. Vill ju hålla en viss nivå här på bloggen. Men det är klart, lite dåligt med döda carbs där. Eller "kastrerad föda" som min mormors mor lär ha kallat det.

Jocke sa...

"kastrerad föda" jag tror du har genialitet någonstans i blodslinjerna.