2010-12-14

Mer om kylan och gymmandet.

Det går ju lite undan här på bloggen och i livet. Man missar detaljer. Tur att andra har tid att bränna - en lite mer utförlig brodering kring helgens midvinterbouldering finns här.

Har även i smyg börjat reppa ut sista setet i böjen nu. Var lite tveksam i början då det lätt blir lite tufft för lederna att först ta 5 x 2 och sedan ett "balls deep"-set. Lite nerkört i skorna efter fredagens 115 x 12. Men efter måndagens pass så har hoppet vänt tillbaka. Lustigt ändå att det är så svårt att komma ner riktigt djupt första repet? Comeback för lågskor också. Känns mycket bättre än OLYpjucken. För low bar alltså. Men det visste jag ju. Vafan håller man på med ibland?

press 71 x 5 x 3 (5RM PR)
squat 117,5 x 5 x 2, 117,5 x 10 (10RM PR)

6 kommentarer:

Fit 4 50 sa...

Tjusigt! Blir lite sugen på the ol repout. Kanske ska börja med det?. Jag ser inga betänkligheter med djupet på första reppen, men jag är ju å andra sidan blott en novis i dessa sammanhang. Det värsta att min nästa höjning är till 117,5kg i BS'en. Ska jag våga mig på att bli jämförd med Mr Lardass himself?? Hur som, mycket bra jobbat med träningen och vintage bouldering nedan. Blir grymt sugen på att frysa häcken av mig på någon snöklädd stenbummling. Ses

rackempackem sa...

Mitt tips är att du fortsätter som du gör nu tom nästa reset. Sedan kan du plocka av 10% och göra en omgång med rep out på sista! Det var så jag gjorde nu. Och det är således den taktiken du ska följa om du vill ha ett lika fint arsle som jag har..

rackempackem sa...

Och just det- första repet har tillräkligt med djup men det är en del grundare än övriga, va lite så jag menade. Märkligt.

AK sa...

Ludde. Vart finns detta fina gym?

Jocke sa...

Kul att du pressar 3x5 10 kg mer än mig. Mycket kul.

rackempackem sa...

Ali- i could tell you, but then i'd have to kill you afterwards. Varför twittrar du inte btw?

Jocke- du får se det som ett tröstpris, som akilleshäl betraktat har du dock valt perfekt- ett lyft som är svårbedömt och som man slutade tävla i 1972!