2010-02-02

OPTigen

Jansson på besök idag. Han gjorde Fran. Får återkomma om det imorgon.

Marchers:

3 sets:
10 thrusters – 120#/80#
Row 2 min @ 90% effort
Rest 2 min

+

3 sets:
10 front squat – 135#/95#
90 sec high knee skipping
rest 2 min

+

21,15,9 rep rounds for time;
Chin Ups
Burpees

Post loads and notes to comments

-

1)
Thrusters @50kg, subbed SDLHP @20kg
Unbroken/60
Unbroken/50
Unbroken/55
Thrusters are bad.

2)
Skipped this one since I'm ramping up again.

3)
2:56
Felt really bad afterwards. Felt like I have one more gear anyway.

Toke about 10 min between 1 and 3. Still not sure what is specified for these WOD's with + in between.

5 kommentarer:

David Englund sa...

Fan vilken snabb BW Fran, den blir tuff för mig även utvilad att ta!

Jag misstänker att det är de där BF-kipparna som jag har slarvat med att träna på som måste nötas in?

rackempackem sa...

jepp. butterfly är ända vägen att vandra om man vill ha snabba tider. du lyckades ju nöta ner dubbelhoppen, det är bara att ta tag i dom här med! tvinga dig själv att göra dom så fort pullups dyker upp - det kommer gå apa ett tag men sedan vänder det.

och så dom ju så vackra också!

Bear sa...

Naaajs, ska bli spännande att göra den däringa pullup/burpee-rackaren!

Bear sa...

Har för mig att vi kom fram till att ca 2:30 är fysiskt möjligt med vanliga kippar, så med butterflyen är det väl bara att köra över det :)

rackempackem sa...

det går att göra betydligt snabbare än 2:30. men inte om man är över 35 år gammal.