2010-03-17

Another day at Energiverket.

Vägde 81,5kg. Shit asså.

_Power Clean
Upp till 95 kg. PR med 10kg. En fail på 100. Jag slutför inte extensionen. Förbaskat. Men jag antar att det kommer om jag nöter på. På dom lättare vikterna gjorde jag en Clean Pull innan varje. Den stora skillnaden ligger i första draget. Där har jag blivit bättre. Tappar rumpan ändå. Fan. Möjligen också dyket under. Om jag får till det viktigaste draget, det andra så torde en bit över hundra gå upp. Nöjd ändå.

_High Bar Back Squat
gjorde ett par snärtiga högastighetsuppvärmningsset. Men jag kände något i vänster hamstring så jag klev av. Sheise!

_Lite lätta Pressar och Over Head rörlighet. Något är fel i båda axlar. Vet inte vad jag ska göra?

_500 rodd
1:30,6 (PR)
Det var inte meningen att jag skulle ro snabbt men mätare gled ner under 1:30 utan någon vidare ansträngning. Så jag tog i sista 100. Torde vara ganska lätt att gå under 1:30 nästa gång. Som vanligt med andra ord: kunde gjort en bättre tid!

Dom spelar som tur är alltid min favoritmusik därnere:


4 kommentarer:

Bear sa...

Och du kunde definitivt lyft mer! Kanske bara vinkeln, men det såg ut som om 95 kg flög väldigt högt upp.

Jag väger också över 80 nu, men jag har valt att mörka ;)

Martin Altemark sa...

Crazy bra! Alla i min närhet har blivit monster! Hjälp!

rackempackem sa...

bear:
tack. och grattis själv. det värkar löna sig att träna oregelbundet! tyckte nog också att stången fick en ganska bra höjd

martin:
tack. och grattis själv. det värkar löna sig att träna regelbundet!

men, efter att ha kollat lite nu så ser jag att tekniken lämnar MYCKET att önska.

Bear sa...

Missade fö din "modul-inlägg" härom veckan. Rolig läsning och bra jobbat!

Har du satt upp några lyftarmål för i år? Vore intessant och roligt att veta.

Själv vill jag tex ta 105 i clean och 70 i snatch. Har ju slitit upp båda vikterna power-style, men att ta dem i bottenpositionen är en bra rörlighets och teknikcheck.