2010-03-29

HARALD's GYM

Skissar på en Europaturné i stil med den där Anywhere Fit-sidan som den där Morisson har. (Han som har en, några få sekunder bara, bättre tid än mig på 100 burpees for time :( men jag kommer igen var så säker, hans tid är nämligen lite senare än min ;) Iallafall så tänkte jag åka runt och träna på gamla fina gym och skriva om det.

Idag var jag på ett sådant gym. Ett Mecca. Inte olikt stockholm's stolthet Pro Gym!

Välkommen till HARALD's GYM!

_WU - 3min rodd och lite rörlighet.

_Dead lift
Upp till 170kg (PR). Ganska få uppvärmningslyft det sista på 140. Kände mig okej men inte superstark. 200 känns möjligt i år. skulle ju vara kul. Höll på att tappa stången som var snorhal. Extremt stor skillnad med krita. Kommer med säkerhet aldrig få uppleva att greppet blir en begränsande faktor i marklyft.

_3 rds:
10 Hang squat clean @50kg
10 Good mornings med en 15kg viktplatta bakom nacken.
Bröt sista rundan HSC 6+4 annars obrutet.

4 kommentarer:

Bear sa...

Vilken uppladdning, vilken avrundning! Men stången, den kunde ju ha vilken vikt som helst, man ser ju inte hela ;)

Bra jobb menarjaju, då antar jag att det blir mycket marklyft den kommande tiden?

rackempackem sa...

bear:
i ärlighetens namn kan jag säga att det ligger 168,7kg på stången men det låter ju inte lika tungt - därav bildvinkeln.

Och mycket riktigt, går in i en fas med bara marklyft nu. Jag tänker mig 4-6 max effort pass i veckan x 7-8 veckor. Vad tror du om det mr level 1 coach?

Bear sa...

Kommande tiden = året
Varför? 30 kg ökning är rätt mycket
Men för all del: go for it!

rackempackem sa...

bear:
skojade lite bara. men på allvar så fokuserar jag som du kankse sett på styrkeökning och OLY. ända chansen att komma ifatt den springande björnen.

hurvida 30 kilo är en stor ökning eller inte beror väl iofs mycket på var man kommer från, hur länge man lyft och målsättning. dom två första faktorerna talar ju definitivt för att att det ska gå.