2010-03-30

Brynjar Skogland - PT






Tillbaka på Harald's. En helt underbar sak inträffade idag när jag skulle glida under stången för dagens andra PR försök. Se videon. Vad ska man säga. Fantastiskt. Fan. Man skulle varit med på åttio-talet när korten låg på bordet. Nu döljer vi vår fåfänga bakom några unkna floskler om funktionalitet. Ganska glad att dagens trend inte handlar om kopiösa mängder tillväxthormon utan om en blodig stek iochförsig. Godare liksom. Men maskinerna - det finns inte en kvadratdecimeter som är tom - underbart. Och modet va ju tveklöst skarpare. Men man kan som tur är ha tillförsikt till till det faktum att allt går i cykler. Snart är traktordäck, kanonkulor med handtag och roddmaskiner bara ett minne blott och man kan kan tryggt luta sig tillbaka framför spegeln i snebänken med ett par förkromade hantlar och bara curla sig in i nirvana. Måtte den dagen komma snart!

Min nya mentor heter Brynjar Skogland. Han var inte så imponerad över vikten på skivstången, då han deklarerade att han böjde över 300 back in the days, men han var endå villigt framme och gav en generös spot. Jag praktiskt taget flög upp ur hålet och Brynjar påpekade att jag hade ett rep till i mig. Funderade ett tag på om jag bara skulle lägga ner men jag blev girig så när Brynjar blev upptagen med sitt fjärde set bicepcurls så passade jag på att pila in under stången för att hämta min trofé. Tappade ryggen en smula på vägen upp och jag flög inte direkt ur hålet men det gick. Kul. En bit kvar till BW x 2. Blir svårt att hinna i år.

_High Bar Back Squat, ettor
100
110 (PR)
120 med ofrivillig PT spot
120 (PR) tappade ryggen lite. Har fö inte böjt tyngre low bar. Känns som det är ryggen som sätter stop, benen är nog goda för ett par höjningar. Marklyft? God mornings?

_B1. Front Squat x 10 x 5
B2. DB Shoulder Press x 10 x 5
-
B1. 60/60/55/50/45, lite lätt volym
B2. (2x) 8/10/10/8/8, axelrehab

_KTE strict 25 reps (PR? hjäsp...)


2 kommentarer:

mrjling sa...

hahahahahahaha. och vilken självklarhet han rör sig med! otroligt roligt.

Jon Ivmark sa...

Fantastiskt fint!