2010-03-13

Specialization is not only for insects.

På klubben med Coach Ling.

_Hang Power Snatch
Många försök. På de lite lättare vikterna, med en high pull innan varje försök. Avslutade på 70kg då en tendens till subtil efterpress började skönjas. Det är PR med 17,5kg så jag är väldigt glad. Tvekar mellan två olika tekniker just nu. Idag gjorde jag det jag lärde sist dvs att nästan allt fokus ligger på att pricka en exakt punkt inför höftexplotionen. Vi får se var jag landar.

_5 rounds:
A1. Back Squat, high bar, 5 reps; 10 sek vila
A2. Box Jumps, mid thigh + 3 reps; 10 sek vila
A3. kiping Pull Ups 15 reps ; 120 sek vila

-

A1. 80/85/90/95/100, koncentrerade mig på att skjuta fram knäna från tredje setet. blev mycket bättre då. som en front squat. Inte glömma!
A2. fint.
A3. första gången på länge jag kipar - ont i början i min bra axel (!!) men det gick över. Tror det va bra för mig.



5 kommentarer:

Fit 4 50 sa...

Ohh...snygg snatch! Inspirerande. Ses snart?

Jocke sa...

Bra jobbat! Man är ju inte annat än lite avis att några pass teknik kan öka rekordet med +30%

Martin Altemark sa...

Najs!

Jon Ivmark sa...

Skitstarkt och imponerande på alla sätt och vis! Du borde nog försöka landa lite smalare, men det vet du ju förstås.

rackempackem sa...

force:
givet.

jocke:
jag hade ju en blygsam ingång. men det är ändå förbluffande vad ineffektiv självinlärning kan visa sig vara..

ivmark:
jepp, medveten. lät det glida igår. det är ju naturligtvis omöjligt med bred stance om vikten blir så tung att man blir tvungen att squata.