2008-11-24

Chelsea i 16 min

5 pull-ups
10 push-ups
15 squatts

Each minute on the minute for 16 minutes.

Gjorde comeback till CF idag - I'm back!

Galen träningsvärk från igår. Funderade på att vila idag. Vilade inte. Har börjat jobba nu så vi får se hur mycket jag kommer orka framöver.

Värmde upp med lite av varje - rephopp, squats, någon pull up osv..

Började med att prova lite hand stand. Att bryta upp och ner var inte tal om idag för jag var för sliten i kroppen. Men att stå statiskt kändes riktigt bra - lyckades trycka upp axlarna och när man gör det kommer man in i ett läge där det inte är lika jobbigt längre.

Tänkte bara köra Chelsea i 10 min men jag kände mig okej när jag blev varm så jag fortsatte lite till. Pull ups kändes väldigt bra idag. Rycker mycket högre nu. Jag älskar att kipa! Pushs up - no comment. I Squatsen hände något - när jag började bli trött mot slutet var det som om musklerna inte kunde "hålla emot" längre och jag sjönk ner i botten liksom. Det va lite läskigt eftersom jag har en historia med meniskproblem och operationer men jag tror att det gick bra. Skulle behöva att någon kollade min teknik i Squatsen tror jag. Bara för att vara på den säkra sidan.

I övrigt kan jag konstatera att jag för en och en halv vecka sedan gjorde 16 rundor av Cindy. Tog det lugnt då iochförsig men jag skulle med dagens tempo ligga över 20. Och det skulle jag nog gjort idag om jag pressat mig och knäna inte hade känts läskiga. Vad jag försöker säga är att jag ska vara nöjd. Och det är jag.

Gjorde mitt första CrossFit inspirerade pass den 6e November. Har bara gjort en WOD as rx'd hitills. Idag var mitt tionde träningspass. Två och en halv vecka har jag provat alltså. Imorgon vila.

Det känns bra!

Inga kommentarer: