2008-11-22

Tillbaka till framtiden

Så. Plötsligt. Var vilodagen över. Underbart. Chilin jag gjorde igår blev tokigt god. Tänk. Den räcker gott och väl idag också. Käkade lunch på samba-sushi på götgatan - riktigt bra, nästan bättre än min gamla favorit akki. Men det är något visst med akki's hål-i-väggen känsla som är svårslaget.

Idag ville jag träna teknik. Började med en lång uppvärmning:

rephopp

10 sit up
10 push up
10 squatts
x3

rephopp

diverse rörlighetsträning

Sedan tog jag mig tillbaka till framtiden. Mitt gamla party trick; att stå på händer och bryta ner i spindeln och upp igen. Mot alla odds gick det att få till:



Jag har tamigtusan inte hållit på och stå på händer sedan gärdsgården brann så jag får vara nöjd. Back in the days kunde jag även bryta upp från splitt och ner igen men det provade jag som tur var inte idag. Provade att göra fristående Hand stand push-ups däremot men det gick inte riktigt vägen. Vore kul att göra mellan 3 och 5 sådana "en suite" innan jul - borde vara realistiskt hm? Nyckeln är att behålla ballansen på väg upp. Skulle också önska att jag kunde "skjuta ifrån lite mer i axlarna" liksom, komma högre liksom. Men jag har blivit svagare sedan jag var ung helt enkelt.

Vill också lära mig att göra "pistols". Det har jag aldrig kunnat göra däremot. Inte ens när jag var liten och stark. Så jag tränade lite på att göra sådana här.

Sedan en otajmad wod i "rätt teknik" anda:

5 one leg pistol training on chair med höger ben. (se länk ovan)
5 one leg pistol training on chair med vänster ben.
5 L-pull ups

5 rundor

Avslutade med 50 squats.

Inga kommentarer: