2008-11-20

JT (moddad)

hspu
ring dips (dips mellan matbordet och fönsterkarmen)
Push-ups

21-15-9, for time

11:37

Värmde upp med lite härlig stretch, rörlighetsövningar, "Svalberg-knee standing-snake-pushups", wrist rolls, rep hopp, och lite allmänt, strutta-runt-och-känna-sig-starkande.

Sedan var det bara att köra. Öppnade hårt - alldeles för hårt. Första sättet klart efter 3:15. Fick äta upp gårdagens kaxighet vad det gäller hspu på andra sättet - gosse! Lite som att äta bajs. O'boy. Singlar efter första fem, såklart. Dips och push-ups känns som en lätt massage i gämförelse. Andra sättet klart 8:25. Sista sättet var det lättare att mata singlar på hspu när jag vara berädd på att jag var trött. Sedan bara att hosta sig i mål.

Ska bli kul att se hur det känns att göra en ring dip, har aldrig provat en sådan. Måste köpa ringar. Någon som vet var man får tag på det? Kollade lite på clip av hspu'er på nätet efter passet och jag noterar att jag går ner i marken med fontanellen och inte pannan. Ska ändra det. Slarvar också någon gång ibland med idunsningen av skallen och låter liksom hårsnudden vara det räddande tecknet på att jag får komma upp till ytan - aja baja.

Känner mig ofantligt svullen i axlarna och tricepsen nu. Räknar med tokig träningsverk imorgon.

Och till sist en fundering: Jeff Taylor var tydligen "Petty Officer" innan han mulade Afganistan. Jag undrar vad "Petty" betyder i det samanhanget? Jag tänker på pitty och petting när jag läser det. Men det kanske bara är min hjärna.

2 kommentarer:

mrjling sa...

Det här är ju helt vansinnigt! Vats up!! Patna!!!!!!

rackempackem sa...

He, he.. Har bara kört två veckor. Hoppas på att kunna nosa dig i hälarna om något decenium eller så. Let's do it!