2008-11-25

Ont i handlederna

Vaknade idag med ont i handlederna. Fan! På tiden när jag var en ung fri-dansare hade jag ofta ont på exakt samma ställe pga av alla "moves" man gjorde på golvet. Ibland gjorde det skitont.

Att jag har ont nu är nästan garanterat pga att jag tränat mycket hand stand kombinerat med alla push ups och hand stand pushups. Tror inte man kan klandra pull upsen och andra hängande övningar. Jag kände inte riktigt att det var på väg igår men det kan jag tänka mig är ganska vanligt i CrossFit - att man är så jäkla varm när man är inne i ett pass att man skulle kunna ådra sig öppna frakturer på lårbenshalsen utan att man skulle registrera något!

Vad göra? Tar tacksamt emot tips från rutinerade rävar.. någon som haft liknande problem?

Har letat runt lite på webben och jag ska prova det här knepet till att börja med.

Den här uppvärmningen skall jag också addera till mitt receptskåp.

Men idag är det vilodag.

8 kommentarer:

johan sa...

Bara att bita ihop. Blir nog bättre med tiden. Jag brukar få lite problem från och till med handlederna vid intensiv HSPU å press övningar.

rackempackem sa...

Tack för tipset! Jag hoppas att det bara är lite irriterat pga ovana!

mrjling sa...

Du känner kanske inte till den officiella linjen vad gäller skador:

STFU

rackempackem sa...

Shut the fuck up.. alltså..?

Du menar att jag gett mig in i en så hård och obarmhärtig aktivitet!?

fredrik sa...

Har du sett handledsarmhävningarna som Coach Sommers rekommenderar?

fredrik sa...

kanske ska skicka med länken också.
http://www.youtube.com/watch?v=NIeL0AYygiY

mrjling sa...

STFU är en relatering till skador lika genialisk som dum. Glassman i sitt esse.
Vid denna typ av handledsproblem anser jag att det är viktigt att köra på och bara vara lite alert på smärtan. Lite ont kan det göra utan problem.

rackempackem sa...

Tack köra vänner för alla tips! Känns lite bättre idag.