2009-05-04

Alla måste ta sig till Mecca någon gång

Va på Pro Gym idag - vilket ställe.

Vad kommer alla dessa karaktärer ifrån. Var är dom när dom inte tränar? Hur lever dom? Är det någon som dokumenterar deras tillvaro. Någon borde göra det.

Tänk att allas vår Ling har tofflat omkring där ensam, av många förklarad vansinnig, bland alla dessa bergskedjor av kött, med pur livs hasard, hånad. Som spjutspets, som minröjare. Likt Columbus på väg ut i okända vatten. Med Coach's maniska jakt på perfektion som ända ledstjärna under tiden innan.. ja - nästan allt.

Den tanken är iallafall nog för att bringa denna författere till tårar.


WU: noggrann cirkel + lätta Front Squats: 20x5x3 - 40x5 - 50x3 - 60x3

Front Squat 3-3-3-3-3:

70kg - 80kg - 85kg - 80kg - 80kg

Första gången jag gör Front Squats. Kändes okej. När det blir lite tyngre är det som om att den övre delen av ryggen är svår att hålla tillbaka. Ja, ja..

Weighted PU's:

10kg x 3
20kg x 3
30kg x 3
40kg x 3
50kg x 1 (PR)
50 kg x 2 (PR)
50 kg x 3 (PR)

Pronerat grepp tom första repet på 50kg. Sedan supinerat. Visste inte att man blev starkare av supinerat men det var ju ingen tvekan. Kul att jag lyckades göra 3 reps med femtio. Men det kostade: den lilla säcken som håller familjejuvelerna på plats åkte emellan 20 kilos plattorna under sista repet. Trodde till en början att jag fastnat i med kedjan och sprättat upp hela kalaset. Blev lite lätt orolig om man säger så. Dock mycket nöjd och lättad när jag på toaletten konstaterade att det inte var blod som fuktade mina små shorts utan bara gammal hederlig juvelsvett.

3 kommentarer:

Fit 4 50 sa...

Det här är sånt man blir imponerad av! Och gubben är 35 bast, jesus! Ja, visst är det ett härligt ställe? Mycket inspirerande.

fredrik sa...

Det är inte utan att man håller med m-force, är klart imponerad. Noterade du tvål "doften"?

Bear sa...

Jisses Amalia! Strongt och då menar jag bauta-strongt! Du såg väl till att köttbergen såg konststycket? :)