2009-05-01

SS BS + 50 % of TSE [todays WOD] in "le Dojo"

"Första maj, första maj, varje sliten kavaj"

Back Squat:
20x5
20x7
20x5
40x5
50x5
60x5
70x3
80x2
work sets:
80x10x3

Seg idag. Trög uppvärmning. Ville känna hur det kändes att göra lite fler reps. Rip rekommenderar att man gör det lite då och då. Ling har nämnt det också. Kändes bra. Man bli trött på ett annat sätt. Något föll på plats i sista setet. Kunde förnimma en "hip drive". Ska göra några flera "high rep" sesioner framöver.

Sedan halva Tabata Something Else. De rörelser jag är sämst på såklart!

Push Ups:
12-13-13-12-12-12-12-10=96

Sit Ups:
14-13-12-12-12-12-12-13=100

Ingen vila mellan såklart. Får väl vara nöjd. Freud med gemål hejade på och räknade reps. Tack för det. Gör PshU strictly CTF numera. Men Freud påpekade att mina fotisättning blev bredare och bredare under vägen. Alltid är det något. Nöjd med SU. Dom börjar lossna lite.

På kvällen kände jag av min högra handled igen. Ingen aning vad det kom ifrån. Push Ups? eller en fördröjd reaktion från Cleans i Elizabeth? Hm.

2 kommentarer:

Bear sa...

Kan vara från back squatsen. Försök tänka på att inte låta vikten "hänga" så mkt i handlederna, utan håll dem så raka som möjligt. Men visst, det kan vara lite från cleansen också.

rackempackem sa...

Har inte ens tänkt tanken att det skulle kunna vara Back Squaten som är boven men när jag tänker på det skulle det kunna vara så. Försöker tänka på att hålla händerna i linje med armen men man tappar säkert lite när man tröttnar.