2009-05-13

Mary as Rx'd

Tavi vill bygga Jump Boxes till dojon. Vi drog till Fredells. Diverse förvirring och struliga kalkyleringar. Sedan tog blodsockret slut. En briemacka, en kaffe på Max och lite terepisamtal i bilen. Sedan var jag i toppform igen.

WU: Ovanligt ostrukturerat. Kändes bra. Ibland är det nice att bara skaka igång kroppen lite på känn. Stretchade lite tillochmed.

"Mary"

AMRAP in 20 min of:

5 HSPU
10 Pistols
15 Pull Ups

12 rounds + 5 HSPU, 10 Pistols, 6 Pull Ups

Ganska givet val att göra Mary idag. Eftersom jag är så dålig på Pistols. Första gången as Rx'd - ett avprickat årsmål. Använde lyftarpjucken vilket hjälpte mig att komma ner i Pistolerna utan att tappa ballansen bakåt. Kommer längre ner på höger knä, som jag bara opererat en gång. Lite grundare på vänstern (två operationer). Ca va! Känner av ryggen lite såhär i efterhand men inte så farligt. Jobbigt såklart men inte tokigt jobbigt. HSPU obrutna rätt igenom. Dom var lättast. Pistoler långsamma och jobbiga mot slutet då jag började bryta dom i 5, 5 om jag minns rätt. Pull Ups överlägset jobbigast. Psykande att det är 15 reps varje runda. Kommer inte ihåg hur jag bröt. Första tre rundorna var obrutna tror jag, sedan ett par rundor med 8, 7. Några med 5, 5, 5 också. Gjorde även ett par rundor med Butterfly PU vilket var intressant - lite lättare muskulärt men pulsen sköt i höjden direkt. Som något som slår snabbt. Är mycket nöjd. Hade alltså Mary som årsmål för ett tag sedan men strök det då jag trodde att pistoler inte var görbara för mig någonsin med min konstiga kropp. Väldigt glad för det här.

Tavi gillar att hålla ordning på siffror och statistik. Håll till godo:

01. 18:53
02. 17:45
03. 16:37
04. 15:11
05. 13:36
06. 11:56
07. 10:10
08. 08:27
09. 06:36
10. 04:32
11. 02:47
12. 01:03

Alltså: drygt 7 rundor i halvtid. 10 rondor på 15:28.







Sedan en Klein NR innan jobbet som vanligt. En del av rutinen.

5 kommentarer:

Martin Altemark sa...

Du ba 12+ rundor. Jag ba imponerad.

Bear sa...

Helvette vilken fart, vilken spänst, otroligt impad! Det måste varit den old school technon mot slutet som gav energin!

Fit 4 50 sa...

Jag vet inte men om ni andra är imponerade så är jag...JÄTTE imponerad!! Dansare går inte av för hackor. Mucho respecto...

David Englund sa...

Dålig på pistoler, det vet jag inte.. Nästan 13 rundor, starkt!

rackempackem sa...

Hm.. Ja.. Tack då!

David: Jag VAR dålig på pistoler innan passet.