2009-05-16

Diane? Not as Rx'd

Energiverket. Dom tar 100 buck för en engångsbiljett.

"Diane"

21-15-9 reps of:

Dead Lift 80 kg
HSPU

6:14

Var i likhet med Ivmark, helt säker på att det skulle vara Diane idag när jag slog upp ögonen på morgonen. Har aldrig gjort den förut och det är nog den WODen jag sett fram mot mest av de jag inte provat. Var lite osäker på hur tunga DL jag skulle lägga mig på. Dock säker på att jag inte skulle göra as Rx'd. Blev 80 kg. Tror det var lagom. Vill inte tappa formen för mycket när jag blir trött. Man måste passa på den lilla ryggen det första året i denna effektiva men ack så brutala träningsform. HSPU var överaskande tunga. Gjorde typ 11-10 första rundan. Sedan 5-5-5 och typ 3-2-1-1-osv i sista. Trött i axlarna. Mary kanske? Eller kanske klättringen igår. Ska bli kul att testa när man är fräsh någon gång. DL ganska lätta. Obrutet första set. Sedan någon enstaka brytning. 100 kg nästa gång? Eller 90? Eller någon annan vikt? Eller dricka folköl i en park? Mycket att ta ställning till framöver.

5 kommentarer:

Bear sa...

De e bara å köra med 100 serru, speciellt eftersom du körde 80 obrutet. Min gissning är att 100 kommer resultera i att det tar 10-12 min och så kommer HSPUarna kännas lättare eftersom du hinner vila axlarna under marklyften.

Fö så uppdateras din blogg på min blogglista bara var tredje dag av någon anledning. Jag menar om du undrar varför jag inte kommenterar varje dag ;)

rackempackem sa...

Bear: det är alltid lika trevligt när du tittar in!

anledningen att det uppdateras sällan är att jag skriver flera inlägg åt gången ibland. Har nämligen valt att blogg-posterna representerar träningsdagarna och inte "skrivar-dagarna". Man kan ju ändra publiceringsdatum så att det blir så. Tycker det är lättare att för överblick av vad man gjort när man ser tillbaka då!

För övrigt blir det en fin morot att försöka detronisera ditt predikament över min första "Diane" As Rx'd.. :) Jag gissar att det inte tar en tiondel över åtta minuter.

Kom ihåg var det står nedtecknat.. :)

David Englund sa...

Är det här gissningsleken? :) Om du kommer göra Diane snart så tror jag 8:00-8:30min, om du väntar ett tag så kommer du lätt vara under 7, kanske 6 med din utvecklingstakt!
Mest upprörande var priset för 6 min träning och snacket om att dricka folkölsblask, går det?

rackempackem sa...

Ja, det är över en krona per rep!!!

Jag låter Coach avgöra när nästa "Diane" blir.. ska bli kul att se!

Bear sa...

Just det, det blev asdyrt per minut det där. Min snålhet gör att betalade gympass alltid blir typ 2-3 h!

Högt ställda mål, bra! Jag tyckte bara du lät lite osäker om 45 reps med 100 i mark, så då har jag räknat in fegvilor med mera ;)