2009-05-09

Subbed Hill Sprints for 800m run - En dålig affär.

Har ju gjort det förr. Hill sprints i Tanto. Det stod 4x800 m på mainsite men Zinken var upptagen av Amerikansk Fotboll. Så jag tog mina svarta Chuck Taylors och gick vidare.

4x Hill Sprints i Tanto. Från under "rinvägsbron" till toppen av kullen "anyhow". Körde enligt följande modell: Startade varje sprint på början av var femte minut. Alltså fri distribution av tiden som blev över mellan nedgång/vila. Således mindre och mindre vila per gång. Mycket jobbigt att gå ner mot slutet.

39s
41s
56s
1:01 min

Lite halt/lerigt i översta backen. Kan med säkerhet säga att det här var MYCKET jobbigare än att springa 800 meter. Sista två rundorna helt surrealistiska - tvärstannde efter tre färdedelar.

Antagligen har det runnit in någon typ av gift i kroppen nu igen. Virus, mördarbakterier och anthraxsporer har huggsexa därinne.

Ett av dom fem jobbigaste passen jag varit med om. Det tog över 20 min att hämta andan någorlunda. Otroligt mycket syra i underredet. Som sagt, antagligen någon vajsing på kroppen.

Hill Runs/Hill Sprints är fruktansvärt. Finns förmodligen inte så mycket effektivare sätt att träna.

8 kommentarer:

Fit 4 50 sa...

Men en fin bildserie i mitt huvud! Tack för den och asbra kämpat.

rackempackem sa...

Kul! Hur går det för dig? Dags för en rendevouz snart igen!

Bear sa...

Låter finemang, bra jobbat!

David Englund sa...

Jag hade gärna bytt, 4x800m igår var fruktansvärt! jag tar hellre 40-60sek hög pina, än 2.30-3min nästan lika hög pina!
Iof så har jag inte testat, så jag sak inte säga något ;)
Bra improviserat förresten, jag hade nog slokörat gått hem om jag hade råkat på en idrottsplats full med amerikanska fotbollsspelare!

rackempackem sa...

David: i ärlighetens namn ska jag säga att jag inte sprungit 800. Problemet låg nog i den korta vilan och i att det knappt hjälper om man slår av på takten när man är inne i en såpass brant backe. Prova!

David Englund sa...

Ska absolut testa! Verkar ju kul :) Kanske använder mig av backen vid årstavikens pullupställning, fast den kanske är för kort?
Däremot kort vila? Snackade vi inte om dryga 4 min per varv?

rackempackem sa...

Mja, Att gå ner för en väldigt brant slänt när man är full av syra upplevs inte som komplett vilosamt. Men jag är ju trettiofem bast iochandrasidan, så du ska inte lyssna på det!

Vet att Chewie har sprungit vid årsta:

http://wookietherookie.blogspot.com/

V i k i t i k i t a v i sa...

Kan man inte åka bräda ner?