2011-04-17

Karlberg & Haga

Man kan inte hålla på och gnälla hela livet. Inte ge efter för deppritionen. Det är som det är. Stockholm suger som batteriet på iphone. Här finns ju ingen sten. Men vad ska man göra då. Klättra inne? I don't think so. Det suger ännu mer. Fast inget kan suga mer såklart. Förutom metcon. Metcon är livsfarligt. Man blir utbränd direkt. Kortesolförgiftning får man som ett brev på posten. Får ligga med dropp på gammla dagar. Kom ihåg var ni hörde det först.

Så jag försöker se det positiva med saker och ting. Går runt i området där jag bor. Kollar omkring. Söker på internet. Det finns lite saker här och där. I Haga t.ex. Det står lite om det här.. Men det mesta i Haga har den där slinkan som gifte sig med den där bonden som dödade Anna Lind lagt beslag på. Dragit upp ett stort jäkla staket runt allt ihop, låst grinden och gömt nyckeln. Hon har tagit hjälp av säpo misstänker jag. Och så åker dom ut och in genom den där grinden med sina Merchor med mörka glas med poliserna hack i häl som skydd. Varför kan dom inte bo i Danderyd som alla andra gäddor? Lämna våra offentliga parker ifred borgarsvin!

Nåja, skulle ju försöka tänka positivt ju.

I Karlberg finns det lite också. Läs här om det. Väldigt nära hinderbanan också. Kan ju vara av intresse för alla som fortfarande inte är adrenalinutbrända på Rahbdo och pulsarytmi. Om ni vill kan jag visa. Kanske bra att träna lite sånt också. Om man vill vara allround. Hör av er isåfall.

För alla som klättrat inne en del så kan ni kanske se att tekniken utomhus är väldigt annorlunda. Mycket mer spänning i hela kroppen. Man flyttar händer och fötter oftare till en större variation av grepp och steg. Fotarbetet i synnerhet är helt annorlunda. Man blir otroligt mycket mer utmattad på ett förre antal klättrade meter. jämförelsen mellan fria vikter kontra isolerande maskiner är inte helt klockren men ändå på sin plats.

Lovar torka av linsen på kameran i fortsättningen. My bad.



2 kommentarer:

Unknown sa...

För nästan precis 2 år sedan, när jag var nyanställd på SATS Hornstull, såg jag dig göra marklyft. Jag tror jag sa något om att du lyfte med bra teknik, varpå du sa kolla in Crossfit.com. Jag hade aldrig hört talas om Crossfit. Men det tipset förändrade mitt sätt att jobba som PT, och förändrade min fysik totalt. Jag provade så klart Fran bland det första jag gjorde och det var ju som det är för dom flest en "nära döden upplevelse":). Mina stats då mot idag är faktiskt helt otroligt förändrade. Min första Fran ex tog mig 14:30m, och min senaste för 2 månader sen 3:15m. Och i PT rollen har jag väldigt trevligt nuförtiden, då jag dagligen får se människor utvecklas och utmanas.

Så ett stort tack till dig för att du gav mig tipset!

Mvh Ulrik Helms

rackempackem sa...

Kul! Jag kommer vagt ihåg händelsen faktiskt. Stort lycka till med allt du företar dig!