2009-12-12

30 Muscle Ups for time

_5 x 15 unbroken DU's for time: 2:50

_Shoulder Press C1, W4 deload
30kg x 5
35kg x 5
40kg x 5
Det spritter i kroppen.

_30 Muscle Ups for time
4:10 (PR)
Överföringen från dom viktade är väldigt verklig. Är det så I alla övningar? Är det som med klättringen - att det bara är slöseri med tid att träna något annat än styrka och explosivitet? Nöjd med resultatet. Låg tak höjd gör att man måste böja knäna i första kipen. Men det blir ju lite lättare med korta ringband. Det här får väl avsluta MU-projectet tills vidare.

_Push Jerks, 5 reps @ 40kg on the min for 5 min.
Kändes okej. Ska träna mer på dom där.

8 kommentarer:

Martin Altemark sa...

Du är grym. Du MÅSTE vara med i sektionstävlinge i stockholm. Faktiskt.

David Englund sa...

Sjukt snabbt!

Hur klarar du dig från uppskavda handleder? Det kanske bara jag som har vekt skinn?

Bear sa...

Wow alltså, vilket klipp och vilken stunsig musik, härligt!

rackempackem sa...

martin:
50/50 procents chans i dagsläget. mycket hänger på coach ling!

rackempackem sa...

david:
har mycket varit en vanesak för mig. det första hudlagret på ena handleden stack men inte värre. tror det hjälper att man nyper utav helv i false grip så man inte glider. tejpade som attan förr. men nu inget. vecka ser fucked ut betr. tid att gå till dig btw. ska kolla igen.

bear:
jepp, riktigt skön platta. det e tavi som hookar up med tunes.

David Englund sa...

Hmm, ska testa det, jag tror jag hänger en del med handflatan och handleden över ringen. krossa ringen med fingrarna alltså, ska se om det hjälper.

Hör av dig när du vet, gör testerna udner tiden när du får tid och maila mig vad du kommer fram till.

AK sa...

Odjur!

Fit 4 50 sa...

Det där låter sig svårligen göras, vill jag nog säga! Svårligen. Mad respect!