2009-12-25

Juldagen - Press C2, W2

_En Klein-nedrullning på morgonen
Gud så skönt. Gud så bra.

Sedan gick det en massa tid. Och jag åt. Och åt. Släktmiddagade bort min träningsdagbok så jag skriver ur minnet:

_Shoulder Press C2, W2
50kg x 3 (såg fel skulle vara 47,5kg enligt schemat)
52,5kg x 3
60 kg x 6
Kändes bra idag. Siktade på 6. Hade nog chans på 7:an också men jag undvek förnuftigt nog.

_Rope Climb, from butt start, legless, c:a 290cm from floor to roof/target. Touching roof constitutes a rep. På minuten i 10 minuter eller till fail @ +16kg.

7 min = 8 klättringar. Sedan fail.

Hade en idé om att jag skulle göra två klättringar varje minut och gjorde också det första minuten men jag kalkylerade snabbt om till en mer realistisk programmering. Nästa gång klarar jag sannolikt 10 min. Sedan går jag upp i vikt. Struligt att ha vikten hängande under en dock. Klämde juvelerna vi något tillfälle. Skulle haft viktväst för det här.

_3 rounds
50 Double Unders
AMRAP Ring Rows, chest to rings, samma höjd på bänk/stång som ringarna.
Rest 2 min
1) 2:25, 25 Ring Rows
Kommer inte ihåg dom andra resultaten, får vänta tills träningsboken är tillbaka. Inte viktigt heller. Inspiration från ett pass från Cathalyst Athletics. Det står såhär om rodden:
"Notes: Ring rows - place feet on box at same height as rings; body must stay rigid. Adjust body angle as needed to ensure at least 10 reps in the first round."
Sket dock i att ha kroppen "rigid". Glömde det. Det ska jag inte glömma nästa gång. Ska nog göra lite mer sådana här då jag inte har tillgång till roddmaskin. Det tar ju lite därbak i axelpartiet. Tänker att det kan vara bra.

Inga kommentarer: