2009-12-19

En bra dag. Press C2, W1

_Shoulder Press C2, W1
42,5kg x 5
50kg x 5
57,5kg x 8
Lite nedstämd sist. Tappade lite tro på Wendler. Men i dag var allt fint och bra. Kände mig stark.

_Rope Climb, from butt start, legless, c:a 290cm from floor to roof/target. Touching roof constitutes a rep.
+5kg x 1
+10kg x 1
+15kg x 1
+20kg x 1
+24kg x 1
Har varit inne på det förr: om ni vill bli starka - klättra i rep. Vet inte hur jag ska gå vidare med dom här. Något schema med reps på minuten lutar det åt.

_Push Jerk
50kg x 10 x  3
Helt okej. 

_21-15-9 RFTO:
Pull Ups
Double Unders
2:24 (PR)
Dålig rytm i PU. Jag gör ju ta mig tusan knappt PU längre. Det är så det e. Det rullar på. Om man inte gör CrossFit så kommer man inte upp någon vidare volym i den övningen. Missade DU ett par gånger.





5 kommentarer:

Fit 4 50 sa...

Starka axlar! Ser stabilt ut. Myckeet man skulle kunna kommentera i den mittersta videon men inget som passar sig. Du såg lite ofokuserad ut i sista videon(Jag var tvungen, förlåt!)

Bear sa...

Sjukt roligt att du inte gör något åt den hackande skivan. Willpowah!

V i k i t i k i t a v i sa...

Ja det är Murphy's lag att en skiva ska hacka när man är själv i gymet och precis börjat göra något på tid - under andra omständogheter hackar skivorna inte.

David Englund sa...

Ser mycket snällare ut för nacken utan spegeln framför dig.
Starka repklättringar! Jag vill också ha tillgång till rep :(

rackempackem sa...

force:
jag vet, lämnade öppet mål för lustiga kommentarer på dom sista två clippen. thanks for being gentle with me!

bear:
det blev lite gamla hederliga mego-vibbar av det hela.

tavi:
ja, synd på skivan. ta med senaste plastic city maniana!

david:
just det, glömde tacka dig för det tipset. hädanefter vänder vi åt det hållet. tänkte väldigt mycket på att skona nacken. får se om jag klarar det under marklyften imorgon också.