2009-12-17

In treatment



Den där nacken som jag så försmädligt drog till för någon vecka sedan under ett ouppvärmt set DU's har vållat mig ett nedrans förtret. Det blev dags att göra något radikalt. Enter CrossFitDave. Tog mig ut till hans naprapatpraktik med fantastisk utsikt i Sickla. Och jäklar. Han levererade. Känns nästan helt bra idag. Igår hade jag konstant smärta hela dagen. Även en otroligt fördel att konsultera någon som känner till CrossFit och därmed kan ge direkta tips på hur man kan modifiera tekniken för att adressera sina problemområden. Om ni behöver hjälp så tveka inte att ta kontakt med David genom hans blogg eller be mig om e-mailadressen.

_CAWU
Noggrant men okoncentrerat.

_Back Sqaut C2, W3
67,5 x 5
80 x 5
90 x 15
Oops. Regression. Gjorde 20 reps på 90 för typ ett par veckor sedan. Jag tar det inte så hårt. Vägen till frälsning kan ibland vara lite krokig. Allt är som det ska. Har dessutom beslutat mig för att bara repa ut till 90 procent och inte 110 i fortsättningen. Men jag va lite seg idag.

_On the min 2 reps Power Clean @50 kg i 10 minuter.
Tekniken Börjar kännas mycket bättre och jag är mycket nöjd med kontinuiteten det inebär att köra samma protokoll med progressiv viktökning. Tar mer än gärna emot tekniktips om ni orkar kolla på videon!

_Front Squat
50kg x 10 x 4
Gick ner lite i både vikt och antal set för att spara höften (som är mycketet bättre). Tekniken känns bättre och bättre.

Och så har vi monterat upp ett rep i dojon. Snart finns allt. Byter ut viktade MU's mot viktade Rope Climbs som komplement under pressdagarna framöver -

Life Is God.



5 kommentarer:

Fit 4 50 sa...

Mycket matnyttigt där. Ser ju riktigt bra ut. Ni är lyckans ostar som har allt! Go Santa Wendler! Give me Big Muscles! Hohoho

Martin Altemark sa...

najs! ni håller på att få det fiiint där. fattas bara lite bumpers & fler ringar :-)

jag skulle starta mycket mer upprätt i vändningen. tryck ut dom där knäna, brösta upp dig och sänk rumpan.

Baby B sa...

Fina grejer! Du drar högre än du behöver i PC, du kan fånga stången tidigare alltså. Fattar du?

David Englund sa...

Tycker inte att du ska läsa in så mycket att det "bara" blev 15 reps i backsquatsen. Den sista såg ju nästan lika lätt ut som den första, det var jusom sagt bara ett smart drag att stanna lite tidigare än 110%

Bear sa...

110? 1000% ska det vara! ;) Tycker inte heller 15 reps gör något, ens i jämförelse med 20. Roligt att ni lägger upp så mycket filmer förresten!