2009-12-26

Mellanspel

Har funderat. Jag kör ju som eventuellt bekant ett styrkelyftarprogram med fokus på dom tre stora lyften + diverse kompletterande övningar just nu. Det blir till att jag A- tränar mer sällan än förut, och B- passen blir väldigt långa. Inte sällan upp mot en två och en halv timma med uppvärmning och en genörst tilltagen del såsning. Jag tror inte att det är så bra. Idag provade jag ett koncept för att få lite kontroll på den tottala träningstiden.

Jag programmerade 3 st tiominuters intervaller i telefonen och gjorde:

_o-10 minuter - WU
Cathalyst Atletics WU
Fick stressa lite för att hinna men det gick i princip okej.

_10-20 minuter - Teknik/Rehab/Prehab/Rörlighet
2 x Hand Stand
37 s - 59 s
OHS och FS med en tom skivstång - terapi/rörlighet.
Önskar nog att jag haft lite mer tid till det här.

_20-30 minuter
AMRAP in 10 min of:
21 unbroken KBS @ 24 kg
21 unbroken Sit Ups, oankrade med händerna flätade bakom nacken
15 unbroken Burpees
3 rundor + 21, 15
Vet inte vad jag ska säga. Har ingen mental push i mig. Men det känns samtidigt helt okej att det är så. Fokus ligger på styrka nu och det är där fokus ska ligga. Men visst, man blir ju trött av att göra metcon. Otvivelaktigt så förhåller det sig så. Va lite skraj att störa grannarna under burpeesarna också vilket inte gynnade tekniken.

Alltså. 30 minuter från start av uppvärmning till passet är klart. Ska fortsätta med att experimentera med diciplinen då och då. Sedan åt jag:


gräsuppfödd kossa, broccoli, brysselkål, avocado, gräddfil, salsa, massor av olivolja, fiskolja

4 kommentarer:

Bear sa...

Vill du bli stressad till att göra dina pass under en förutbestämd tid så säger jag bara: OPT! :)

Så där har jag också gjort, men det funkar sämre om man bollar med de större vikterna.

Fit 4 50 sa...

Tallriken ser god ut dock! God fortsättning.

David Englund sa...

Mmm, brysselkål,går ju faktiskt inte att sluta äta det när man har börjat. Tycker dock att det ser lite snålt ut med kött på tallriken, vad är det för köttsort? Fransyska,eller möjligtvis rostbiff?

rackempackem sa...

bear:
hm. jag vill minnas att det var jag som började köra OPT på lings inrådan inför SM. möjligen gjorde ling några ologgade pass före mig? men det blir lite paradoxalt att tala om OPT i samband med en diskussion om tidsbesparing.. he, he..

force:
jag har sagt det förr - force! you are the man. mer OG crossfiter!

david:
brysselkål är helt galet bra mat. det är "rump heart" med andra ord rostbiff på tallriken. tycker fö att det va ganska mycket kött. tre ganska tjocka skivor rostbiff. har förstått att du är mr kost doktor. vore kul att språka i ämnet någon gång. det är sönt här kött BTW:

http://www.naturkott.com/index.php?lang=en&id=Our_products&subId=Beef

riktigt bra produkter!