2009-12-07

Deload Week

_Dead Lift C1,W4
55kg x 5
67,5kg x 5
82,5kg x 5

_Flight Simulator, light
5-10-15-20-25-20-15-10-5 unbroken reps of DU's
5:02 (PR)
Missade två gånger. I slutet av 25an och slutet av 20an. Under sista femman och tian slog min gamla spänningshuvudvärk in, full force. Gjorde några provhopp när jag var kall i lördags och drog då till nacken lite. Spänd där nu. Tror det är det som är orsaken. Är nu mer en någonsin övertygad om att det var, och är spänningshuvudvärk. Bra start på en avlastningvecka således.

7 kommentarer:

Fit 4 50 sa...

Sluta inte träna bara för att det går dig lite emot! Det är bara att ta nya tag och komma tillbaka starkare och snyggare nästa vecka!

Baby B sa...

Du är lite som en Formel-1-bil: presterar bra, sofistikerad, dyr, genomtänkt men behöver mycket testkörning och tid i depå... Och det är ju sjysst!

David Englund sa...

Skönt iaf att åf det bekräftat som spänningsHV. Testat höften mer?

rackempackem sa...

force:
jag viker inte. dom kommer få slita skivstången ur mina likstela fingrar.

baby:
touche!

david:
ja. känner ingen oro för huvudvärken faktiskt. tror ev. att den ganska ensidiga träningen kan ha påverkat det med . betr, höften så har jag inte hunnit med att testa än. funderar på om jag inte ska boka upp mig på en tid hos dig rakt av dock!

rackempackem sa...

som sagt. håller på ett tag till med wendler. (12 veckor till?!) men idag blev jag jäkligt sugen på CF-fotball faktiskt. inklusive styrke wodarna på collegiete-nivå- träning mån, tis, tors, fred.. hur ska man hinna med att testa allt?

V i k i t i k i t a v i sa...

Antingen lever man ett vanligt liv - och då hinner man troligen testa det mesta, eller så dör man ganska snart i en olycka - och då hinner man inte...

rackempackem sa...

Ravi:
skönt AT&T vets. Va orolig där ett tag.