2009-11-20

"Annie" igen.

Helt osannolik träningsverk efter Squatsen senast. Ska det vara så här? Kan inte gå. Idag:

"Annie"

50-40-30-20-10 reprounds of:
Double Unders
Sit Ups (unanchored)

9:32 (PR)

090915 gjorde jag den WOD'en på dryga 18 minuter. Börjar i horisonten ana att det kommer komma en tid då dubbelhopp med hopprep inte kommer vara det jag är allra sämst på av Cross Fitens alla rörelser. Kanske är jag redan där? Jag tänker att någon av dom olympiska lyften eller kanske marklyft gör anspråk på att vara "the mother of all suckfests"!

Under alla omständigheter så kan jag inte nog rekommendera att ni rannsakar er själva riktigt noga och väljer ut den rörelse som får er som allra mest gråtfärdig och sedan bara jobbar utav helvete på den.

Ingenting skänker större tillfredsställelse än att göra den här typen av framsteg, som ju naturligtvis sker framför allt på det neurologiska planet.

BTW, vem har den bästa "Annie"-tiden i bloggosfären? Är det Jocke som vanligt? Eller kanske Ling? Eller rent av Martin?

Och vad är tiden?

Tänkte sluta med "project DU" när den tiden är slagen.

Inga kommentarer: