2009-11-28

Lördag. Week two done.

"Och nu är jag här, jag är lite pensionerad, men jag tycker det är så trevligt."

_WU
Ganska noggrant. Har en liten känning djupt inne bäckenet på vänstersidan. Kan kanske vara hamstringfästet eller så.

_5x10 reps of unbroken DU's
50 sekunder (PR)

_Shoulder Press, C1, W2
45kg x 3
52,5 kg x 3
57, 5 x 6 (6RM PR)
Tekniskt kändes det mycket bra. Trodde nog jag skulle få till några fler reps med det tog slut fort.

_Muscle Ups, weighted, from hanging, with lower legs tucked up behind, halvstrikt.
+5kg x 3
+10kg x 3
+15kg x 3 (3RM PR)
+20kg x 1 (1RM PR, fail rep 2.)
Sket i att starta från L-hang idag och jag föredrar det för styrketräning. Ringarna hänger lågt och vikten hänger framför så man kan ändå inte kipa. Men fokus ligger på att göra muscle ups och inte på att hålla form. Så ska det vara. Fortsätter så här tills vi kan hänga ringarna högre i dojon. (snart, ryktas det om).

_21-15-9 RFTO:
Pull Ups
Double Unders
2:59 (PR)
Basta.

Fem PR idag. Och det är jag nöjd med. Och då känner jag mig glad. Ett tag. För att jag är så duktigt. Och så sedan om ett tag, så kanske jag har glömt vad duktig jag var idag. Eller jag kanske inta har glömt va duktig jag var idag. Men känslan av glädje över att jag va så duktig har liksom försvunnit. Runnit iväg. Och då kanske jag inte är lika glad längre.

5 kommentarer:

Martin Altemark sa...

SJukt bra träningsdag! Knäppt starka MUs. Gissa om man inte hänger med er stjärnor där!

Fit 4 50 sa...

Goood Shit, MrManface! Men avslutningen lämnar mig undrandes om din mentala hälsa;) Go, Buckeneers!

Jon Ivmark sa...

Jag säger det igen. Jag är mycket avundsjuk och mäkta imponerad av din fysiska status! Men likt Danne så ifrågasätter jag ibland den mentala biten ;)

David Englund sa...

Kul med sånna där pass där allt flyter på!

Håller med dig, gillar inte heller den där gimp-positionen, ska testa med böjda knän.

rackempackem sa...

force och jon:
tack för omtanken. går hyggligt att hålla dom värsta psykoserna stången med endorfinkickar och fiskolja, vi får se hur länge det håller.

david:
jess, prova.. det är mycket mer funktionellt.