2009-11-01

MU årsmål - ett rop på hjälp

Desperat efter någon typ av egoboost stal jag några minuter och gav mig upp på vinden för att göra upp med ett årsmål:

_AMRAP Muscle UP:
12 reps
Riktigt jobbigt. Pingponglunga. Utåtvivkling i botten. Målet var 10. Antagligen är jag nog i mångt och mycket samma person ändå, trots den här framgången. Jag menar; dom stora grunddragen i min personlighet förändras nog inte nämnvärt av det här.

Sedan ganska omgående:

_Death by Muscle Ups
4 minuter + 4 MU's
Game over från start såklart. Ska bli intressant att prova utvilad.

Med svansen omsorgsfullt infäld mellan benen tog jag mig ner i lägenheten och gjorde:

_Overhead Squats
30kg x 25 x 3
90 sekunders vila mellan seten.
Börjar bli lite stabilare därnere i hålet tycker jag. Det är fint att ha en skivstång hemma. Behöver lite järn dock. Har bara två 5 kilo plattor. Och det känns ju lite blekt.

4 kommentarer:

Bear sa...

Du kan ju testa med en arm för utmaning i väntan på järn.

AK sa...

Testat Death by Ring Dips ännu? Fina grejer.

rackempackem sa...

bear:
ska abs testa.

ali:
nej aldrig gjort den. hur många minuter ska jag slå?

AK sa...

Återkommer när jag blivit frisk.

Eller så kan du få sätta ribban.