2009-11-03

Wendler 5/3/1/ (Wolfstyle), Testdrive

Nu börjar det utkristallisera sig i vilken korg jag ska lägga eggen. Det blev en liten provkörning av underredestrimningsmomentet i denna intill perfektion kryddade fitnesskotlett idag. Tavi flummade runt med diverse kroppsviktsexerciser runt mina bultande quadriceps - pytsan!

_ Minst 5x5 obrutna DU's:
18-8-5-7-6
Gick okej.

_Back Squat, Wendler 5/3/1, Cykel 1, Week 1
65x5
75x5
85x20
Kolossalt nöjd. Siktade på minst 10, mot 15. Det lustiga är att det kändes som jag hade typ 5 rep kvar i mig men en tanke flög in i mitt huvud om att det skulle bli så jobbigt att slå det nästa vecka. Såg lite stjärnor på väggen framför mig mot slutet. Kanonkul.

_Back squat, (Boring but big templete test.)
45x10x2
Ja, det stämde mycket riktig. Det är sjukt tråkigt. Ska egentligen vara 5 set. Men då hade jag nog behövd lägga in mig på avdelning fem i ett par veckor för att komma ur deppressionen det skulle ge.

_On the minute Power Cleans.
2 PC's at the start of every min for 10 min @40kg
Kändes bättre och bättre. Teknikträning. Planen är att lägga på 2,5 eller 5kg varje vecka.

_Front Squat
50x10x2
45x10
Tänker nog låta volymdecket utgöras av Front Squat. Behöver mycket träning på dom.

Det känns fantastiskt det här. Sätter igång om någon vecka. Återkommer till hur hela planen ser ut. Googla "Wendler 5/3/1" Om ni är nyfikna så länge. Eller gör inte det förresten. Er tid är för dyrbar.

6 kommentarer:

Linus sa...

Kul att du är igång med wendler. Jag har bestämt mig att köra SS först och wendler + tung metcon efter det så jag kör troligtvis igång med wendeler efter jul.

PC grejen skall jag prova oxå ser kul ut

Jon Ivmark sa...

Första träffen på google är forum.bodybuilding.com. Det gjorde mig genast mindre intresserad...

Ola sa...

Kul med någon som kör 5/3/1! Jag läste e-boken för några veckor sedan och blev taggad.

Du har säkert koll på det men både Robb Wolf och Gant Grimes följer Wendler. De har var för sig modifierat programmet något så att det passar deras fokus på tyngdlyftning.

Baby B sa...

20 reps på 85 kg är ju inte så dumt alls! Akta lilla immunförsvaret bara :-)

Baby B sa...

Och från CF tillbaka till klassisk bodybuilding!

Bear sa...

Waddap dawg, en annan som inte orkar med twitter hänger ju inte med? Jag tar för givet att du tränar eller har svinis varit ute efter dig med?