2009-11-16

Wendler 5/3/1/ Cycle1, Week1, Day1, Dead Lift

Så va det då dags. CrossFit'en är för evigt förpassad till garderoben tillsammans med baletten, klättringen och alla andra förvirrade idéer och påfund. Fyra liter mjölk om dagen ska ner i kistan. Tatueringar ska inpräntas, ansiktsbehåring anläggas och promenader och annat otyg som skulle kunna riskera att hota maximal viktökningspotential ska rationaliseras bort. Det är dags att bli stor nu. Jättestor.

Tavi den stackaren var skadad första dagen. Han kommer tillbaka. Var så säker. Lika bra det. Jag behöver försprånget. Han har laddat med pizza och julmust i två veckor nu. Har redan anlagt en imponerande bukfetma. Har mycket att hämta in.

_DU's, minst 5x7 obrutna.
9-11-10-9-massor av reps, coaching av Tavi-9

_Dead Lift, C1W1
90 x 5
102,5 x 5
115 x 14
Kändes fint. Fick en förnimmelse av känslan att trycka ifrån sig golvet med fötterna för första gången. Sträcker fortfarande ut knäna för tidigt men jag tycker det har blivit bättre. Formen bröt ihop mot slutet. Hade några rep till i mig men jag tror avvägningen mellan form och att pressa på var lagom

_Good Mornings
30kg x 20 x 3
These babys suck. Osäker på om jag ska sträcka maximalt på knäna eller om jag ska ha en liten böj.

Mycket skönt att vara igång. På torsdag är det knäböj. Tills dess ska det vara högoktanig föda i min mun dygnets alla vakna timmar.

3 kommentarer:

V i k i t i k i t a v i sa...

Fan också - jag rakade mig i morse. Så dumt. Jag hade inte vaknat...

mrjling sa...

Perfekt. Drick 4 liter mjölk om dagen. Men glöm för all del inte 2000kcal GAINERN i samband med varje måltid.

Fit 4 50 sa...

Det där var strongt! Snart blir du jättebitig, och så! Snyggt...