2010-01-02

Bye Wendler, Hey OPT?

_Shoulder Press C2, W3
50kg x 3 (Skulle vart en femma. Hjärnsläpp)
57,5kg x 3
62,5kg x 3
Huga. Okoncentration? Kan än en gång konstatera att pressen är väldigt formkännslig. Siktade på en femma. Ja, ja..

_Sedan OPT från 091231:
A. Build quickly to a tough but not 1RM in the Power Clean - take no more than 7 minutes; rest 60 sec ONLY after last set before B
B. 1-10 CTB chin up ladder for time; rest 60 sec before C
C. AMRAP DB Burpees in 2 minutes - 25/15#/h

post loads for A, time for B and reps for C to comments
work on speed through the middle for the PC
risk failure on the CTB chin ups in late sets
chest to deck on ALL burpees, even with DB's; jump with arms at sides and DB's in hand, please.


A. 60, 70, 75, 80(PR), 85 (fail)
B. 3:20, kunde gått lite snabbare.
C. 38, kunde öppnat lite hårdare kanske för bättre score, svårt att säga. Använde 12,5kg hantlar.

Mycket skoj med PC. Tycker att jag får till "rebend of the knees" nu. Vill jobba mycket på det här. Vore skoj att nosa på tresiffrigt i år borde inte vara en omöjlighet med tanke på min primitiva teknik. Också kul att jag inte känner mig så extremt gasad under metcon med tanke på hur lite jag gjort det den senaste tiden. Kommentera gärna vad ni ser!




3 kommentarer:

Martin Altemark sa...

Inte konstigt att du missar den där 85an, du är väl trött efter allt upp-pumpande ;-)

Bra jobbat gubben!

rackempackem sa...

martin:
toche! har fortfarande inte hittat den gyllene ballansen mellan adrenalinalstrande och kraftdränering. har mycket kvar att lära!

Fit 4 50 sa...

Det där är inga dåliga PC's! Du gör framsteg som en annan sätter på brudar!!? Blir det OPT för M-Force oxå? Undrar jag...