2010-07-21

Robertsfors




Uppe i västerbotten. Måste sjunga självprogrammeringens lov idag. Om man följer något så tvingas man ofta improvisera fram en kompromis vad det gäller träningen när man är på resande fot istället för att ta till vara på vad platsen i fråga kan erbjuda. Underbart fin gräsplätt att springa på här idag.

_Golf. Två hinkar på driving rangen.

Fick på ett par tre riktiga rökare faktiskt. Intressant rörelse - golfsvingen. Funktionel? I allra högsta grad. Blev lovad att få gå ut på banan på fredag.

Några timmars vila.

_HSPU, fristående. Reps under 15 min
15 (2, 2, 1, 2, 2, 2, 1, 1, 1, 1) Första 11 repsen 6:42.

Vände på steken, startade från toppen. Visade sig vara mycket jobbigare pga av att tiden i handstående blir väldigt mycket längre. Axlarna ganska stekta efter 10 reps. Fortsätter nog att varva dom två varrianterna. Blir lite otydligare vad som är ett cleant rep från toppen. Men kör med att jag måste komma upp med hygglig kontroll innan jag kliver ner.

_20 min barfota löpning. Varannan min gör:
10 push ups, axelbredd
10 sit ups.

Helt underbart. Om ni tränar för hälsa och välmående så är det bara att göra det omgående - spring barfota. Om ni tränar för att bli bättre i "the sport of fitness" så kan man kanske investera tiden bättre. Väldigt skönt med lite längre tidsdomän och lägre intensitet också.

4 kommentarer:

Jocke sa...

Först tennis, nu golf. Du har beträtt en väldigt hal stig min vän.

Jon Ivmark sa...

Hur ska man träna om man bara vill bli snygg då?

rackempackem sa...

Jocke:
Jag vet. Det finns inga försvar.

Jon:
Då föreslår jag att du går tbka till dag 1 i denna blogg och följer passen därifrån rx'd. Du borde se resultat rellativt snabbt!

Fit 4 50 sa...

Jon: Tro mig, det går inte! Jag har försökt i 30 år.