2010-07-29

Den årliga språngmarschen.

För ganska precis ett år sedan sprang jag såhär på 23:17.

I år tog samma sträcka 20:08.

Jag är ganska säker på att jag inte pressade mig hårdare förra året. Tvärtom. Och då har jag i princip helt lagt av med längre tidsdomäner. Jag har i princip lagt av med metcon. Jag har i princip lagt av med allt utom att lyfta saker jag tycker är tunga och att stå på händer.

Vad beror då detta på?

Det kändes som om musklerna klarade att "hålla emot" bättre i steget. Har tidigare dragits med en tendens att benen domnar bort lite under längre löpningar. Nu kände jag inget sådant. Tänkte heller inte på POSE eller så. Försökte bara slappna av. Den ökade styrkan har kanske hjälpt löpningen. Kan det vara så? Fruktansvärt jobbigt efter c:a 14 minuter dock trots allt som vanligt. Stor kris. Men skönt ändå. Nu alltså. För nu är det ett år kvar till nästa gång jag utsätter mig för något såhär jobbigt igen. Hoppas jag.

Inga kommentarer: