2010-07-15

Sand och sol men inga mygg.

Det är så galet underbart. Troligen är det värmen. Men det är inte en ända mygga här på ön.

Sen träning efter en stor mellis.

_HeadSPU, upp till 4,5 cm ökat ROM. (La en träskiva i sanden och satte huvudet på en handuk så det blev en grop, som blev djupare allt eftersom). Reps in 10 min.
11 (1, 3, 2, 1, 2, 1, 1)
Väldigt mycket värre med bara någon cm ökat omfång.


_Hand Stand
1:06 (PR)
Första försöket. Alla pressar har gett utdelning. Måste prova utvilad.

_4rds
20 sek L-sit
30 sek vila

Vila någon minut

AMSAP L-sit
28 sek

Finns det en bättre övning än L-sit? Rena terapin för ryggen.


3 kommentarer:

Jocke sa...

66 sek fritt handstående är "ganska" bra :)

Du kör HSPU utan paus på botten va? Hur stor upplever du skillnaden mellan med och utan paus?

Jag körde övningen lite tidigt förra året, men kom inte längre än att jag behövde paus i botten för att hitta balansen, och även då var det ganska låg (25-40%?) träffprocent.

rackempackem sa...

Jocke:
Såhär- jag började det här projectet någon gång för väldigt länge sedan med att utgå från handstående, utan pause i botten. Det finns nån gammal yt-video på mitt konto som visar standarden. Jag kallade dem för "fria hand stand push ups"

Sedan tog jag en pause från alltihop.

Efter att ha läst en skrift på internet om head stand push ups, dvs att börja från huvudstående så tog inspirationen ny fart. Dessa kräver något ganska annorlunda av kroppen och det blir en lite pause i botten. Kan inte jämföra dom två varrianterna då det var så länge sedan jag gjorde den förstnämda. Men min kännsla är att det är svårare att pausa i botten.

Jobbar mot ett mål att göra en tia. Får se om jag har tålamod.


Det här måste helt enkelt testas.

Anonym sa...

Wow, jag är glad om jag får ihop några sekunder hand stand typ.
Video på head pshu kanske? :)