2010-08-06

CGBP c1w1/smalbänk

Igår ringde dom från Friskis och sa att någon "hittat" min telefon. Min teori är att tjuven drabbades av dåligt samvete efter att ha sett alla bilder i den. Ibland har man tur. Kan därmed glädja er med att ni får se 150 x 5 ändå. Komplett med inmarsch och knäpumpande.

Drog igång projekt bänk idag. Nytt gym. World Class. Vet ju inte riktigt hur man bänkar men konstaterar när jag ser på videon att det ser ut som om jag inte låser ut. Men jag gjorde det. Så att det sprakade i armbågarna. Synvilla. Tar gärna emot teknikcoachning.. Jocke?

_Smalbänk c1w1 (typ, dom hade inte 1,25or så det blev lite keff)
60 x 5
75 x 5
80 x 10

_A1. Smalbänk 10 x 5
A2. L-Pull Ups, viktade, hantel just ovan knän. 5-7 reps x 5
-
A1. 50kg alla set
A2. 3kg, 5kg, 7kg, 9kg(6), 9kg(5). Bra med viktade L-pu. Första gången. Fortsätter nog med dom. Rellativt korta vilor mellan seten.

5 kommentarer:

Jocke sa...

Ser riktigt bra ut, och lätt.

Flytta bak hälarna 5-10 cm för att få mer spänning. Håll emot lite mer första 2/3 av lyftet och släpp på efter det (du är ute efter stretch, inte studs).

Men skulle vara förvånad om du inte kan hitta en större bänkexpert på ett normalt gym.

mrjling sa...

Testa att vikta L-pullups ute vid fötterna. Då får du plötsligt användning för de rosa 0.25kg hantlarna.

rackempackem sa...

jocke:
tack!

ling:
jag gjorde faktiskt det på första setet med 3 kg och det gick bra sånär som på att det blev en viss tendens till kramp i låren. och det är ju inte riktigt det man vill åt. men jag ska experimentera vidare!

Fit 4 50 sa...

Det ser ut som WC vid Dramaten? Har du lyckats lirka loss ett kort där?

Bra bänkat, förresten.

Christian sa...

Inte 100 på att det är direkt överförbart från vanlig bänk, men Tate lär ju ut att verkligen dra ihop skuldrorna och placera dig med ögonen i en linje "framför/under" stången för att få ut bröstkorgen lite, innan du startar lyfta. Funkar bra för mig i bänk iaf! :)