2010-08-22

press 3:2

Ni hänger väl med på Jay Cutler TV? Bara några veckor kvar till han ska försvara titeln nu! Och passen ser ut att flyta på bra därborta!

Idag lite kul på K2 med Fred, Ling och Force.

_press 3:2
47,5 x 3
52,5 x 3
60 x 8 (8RM PR)

Va inriktad på sju och såg åtta som bonus. Men kräm kvar i bössan. Lagom.

_10 blocproblem (6 blå, 4 röda) mellan varje problem övade jag handstående med fokus på form - aktiva axlar, sträckta ben. I snitt typ 20 sek kanske. Kändes skapligt.

_GHD sit ups 5 x 12 reps

_strikta dips 3 x 10 reps

Fred gjorde frontböj för första gången. Såg riktigt stabilt ut. Core som en tunna. Kan nog gå väldigt snabbt upp och ner ur hålet där på sikt.

3 kommentarer:

Fit 4 50 sa...

Ja, det var mäkta imponerande, kom jag att tänka på såhär i efterhand. OCH det fanns mer krut kvar i kanonen, precis som du sade. Jag måste förresten varit jävligt fokuserad på filmandet för jag kan inte minnas att det spelades så smäktande musik i bakgrunden. Lavli!

Jocke sa...

Ja, det var lite annan musik än på mitt gym som har en spellista på sju låtar :
I'm too sexy for this ...
Billionaire
Nån dansk raplåt
Nån latinoinspirerad historia som verkar vara väldigt inne nu
Och tre till som jag lyckats förtränga över helgen.

När man hör I'm too sexy för andra gången är det bara konstatera att det stämmer och gå därifrån.

rackempackem sa...

jo, jag tycker det är på sin plats att städe upp i träningsmusikträsket. jocke: det låter som om varje pass bjuder på mental uthållighetsträning för dig därborta!