2010-08-17

Deads

Trött känsla på gymmet idag. Satt och stirrade liksom. Lite håglös. Nåja.. Livet är en fem-settare.

_deadlift 3:1
(107,5) 110 x 5
(122,5) 120 x 5
140 x 8 (8RM PR)

Dom riktiga vikterna i parentes. Skitgym. Fann vänster pekfinger (och kanske lite till) avdomnat när jag satte ner stången efter sista setet. Lite läbbigt faktiskt. Rinde David och blev lugnad dock. Något som ligger och klämmer bara. Massage comming up. Siktade fö på mellan 8 och 10 reps. Det är konstigt va mycket psykologi som är inblandat i det sista setet. Högt tempo. Stången hal. Man måste ha med sig krita till gymmet för fan. Glöm inte bort det!

_5 set
A1. 10 deadlift
A2. 10 ghr på 45 graders grej; kort vila
-
A1. 90, 80, 80, 80, 80
A2. 2,5kg bakom nacken alla set

Nästan metcon-tempo. Nästan spykänsla. Men bara nästan.

_stretching.

Det är vansinne att jag inte stretchar oftare.

5 kommentarer:

Jon Ivmark sa...

Starkt! Fast det finns kineser som lyfter mer än det där tror jag.

Martin Altemark sa...

Ja, om dom slänger vidare det upp över huvudet ja.

Starkt ändå. Saknar att faktiskt marklyfta kontinuerligt. Det är en övning man verkligen behöver det i... Svårt det där med att vilja göra allt.

rackempackem sa...

tack killar!

det där med kineserna måste vi gå till botten med. utan att ha kollat innan föreslår jag följande -

en liten utmaning:

jag är ganska säker på att ni inte kan hitta en youtube video på en kines i min viktklass (eller mindre) som marklyfter 140 x 8. men jag är tämligen säker på att jag kan hitta en kines i jons (eller mindre) viktklass som rycker 80.

tre, två ett.. gå!

rackempackem sa...

och just det.. glömde säga att - det som inte finns på youtube har inte hänt.

rackempackem sa...

hepp. det råder lite debatt om huruvida han är kines i kommentars fältet men för mig så ser han kinesisk nog ut:

http://www.youtube.com/watch?v=6zwx2_3wagk

och en liten bonus. inte 80kg kanske men ganska starkt ändå.

http://www.youtube.com/watch?v=kwms4kkjuoI&NR=1

hur går det med dl 140 x 8?