2010-08-07

Squat c2w3

Fin stämning i dojon. Chewie på besök, Baby B på topphumör.

_power clean, teknik, upp till 80kg x 2

_back squat c2w3
100 x 5
112,5 x 3
125 x 4 (4RM PR)
Superhärligt att knät funkade. En liten skum känsla någon gång men ingen smärta. Siktade faktiskt på 5 reps men 4:an kändes oväntat seg. Skönt att jag börjar lära mig att vara modest.

_5 sets; short rests
10 box squats (50cm) 60kg
10 T2B, strict
Första gången jag gör box böj på allvar. Lustig rörelse. Man känner sig som Louie Simmons.

5 kommentarer:

Jonas sa...

Eftersom det är så många starka gubbar som läser ALLT som The Load så ekvilibristiskt formulerar så kastar jag ut en fråga här: Vet någon hur man får tag på Elite Rings II nuförtiden?
/Jonas

rackempackem sa...

jonas:
http://www.ringtraining.com/shop/elite-rings.html

eller?

rackempackem sa...

martin i uppsala har också nån typ av ringar. har aldrig testat dom. men jag har testat martin om det hjälper:

http://www.crossfituppsala.se/shop/

Jonas sa...

Tack för tipset! Det ser inte ut som att man kan beställa till Europa från Ringtraining. Jag tycker mig se att de där Elite Rings har ett litet spår som remmen går igenom så den inte roterar, andra ringar verkar inte ha detta (?). Vilket är att föredra?

rackempackem sa...

aha, synd.. vet inte om "spåret" gör någon skilnad?