2010-08-01

squat c2w2, Spökande knä.

_Power Snatch. Teknikträning upp till
60 x 2 x 3
Oerhört länge sedan. Känns rostigt tekniskt såklart men styrkan och klippet är där hyggligt. Räcker nog med att underhålla det här integrand i väntan på att jag lägger in en OLYperiod igen. När jag blir lite äldre alltså.

_Back Squat c2w2
92,5 x 3
105 x 3
117,5 x 3
Under c:a första arbetssetet fick jag en lätt känning i höger knä. Mitt vänstra brukar strula ibland men inte höger. Mycket irriterande. Smärtan höll i sig upp i vikterna. Ibland kan sånt där bara försvinna under passets gång. Men icke. Tänkte göra 7 reps sista setet men jag klev förnuftigt av. Kändes läskigt liksom. Inte tokont. Men keff. Hoppas vid Allah att det inte är något jidder på gång. Har sovit dåligt i ett par dagar. Känner mig lite hängig. Hoppas det kan vara det. Dessutom kan ju knän beté sig lite oförutsägbart. Ingen knak var det alltså. Bara ett molande i den mediala regionen. Har opererat medial menisk på det knät för länge sedan. Inga problem efter det. Vad säger du David?

_Bulgarian Split Squats, frontrackad skivstång 5-7 reps x 4
20kg, 30kg, 40kg, 40kg

_Bulgarian Split Squats, med hantlar
2x25kg x 10/10

Meningen var att göra front Squats eller Thrusters som kompleteringsövningar men pga knät la jag om. Ingen känning över huvud taget under BSS. Skönt det iaf.

_60, 50, 40 unbroken Double Unders.
Som finish. Ganska mycket vila mellan seten. Ingen känning i knät.



4 kommentarer:

Fit 4 50 sa...

Snyggt värre! Finfina vändningar. Armhålorna fram. Men var det verkligen du som squattade. Så där stark är ju bara The Force. Mad Props, chickenlegs! Go with the Force.

David Englund sa...

Du behöver nog inte oroa dig, säkert bara någon liten rest från den årliga språngmarschen!

rackempackem sa...

david:
skönt att höra! hoppas på det. men kan inte låta bli att undra vad det är som gör ont inne i knät. utan att det knastrar/är mekaniska fel. jag menar man har väll inga direkta nerver där?

David Englund sa...

Visst har nociceptorer (nerver) i knäna annars skulle du inte kunna känna smärtan. Troligtvis något litet mekanisk fel som en bit av menisken sitter lite snett, mer ledvätska i knäet eller känslig quadricepssena som orsakar kompression/drag i knäet. So msagt, säkert inget att oroa sig över. Sånt där brukar ge med sig ganska fort.