2011-07-08

Från strax söder om midnattssolens land.

Den årliga Norrlandsturnén är här. Det är varmare här än i Stockholm. Och inte så mycket mygg. Det är svårt att hålla fast vid sina fördomar på gamla dagar värkar det.

Insett att det är en jäkla massa pengar i golf i jämförelse med fitness, även på veterantouren, och har lagt om träningen därefter. Första 18 hålsrundan är nu avklarad. (med bil än sålänge men iallafall). Riktigt nära par på ett knivigt par 4 (en försmädlig hålvändarputt satte P för jublet) och gick några stabila boogie. "On route" med andra ord.

Bjuder på en stilstudie från banan. Klippet gör sig bäst i sin helhet. Slappna av, andas och njut av naturen. Även om jag känner att det måste komma en tid för lite mer kontemplation och eftertanke på YT så kanske det får svårt att rå på mitt pers. Den rastlöse kan spola fram till 8:33 för comic relief.



Övrigt:

Touren är här och jag njuter. Man kan se gratis videoströmmar på nätet om man gör ett enkelt sök. Det tackar vi för! Hejar faktiskt på Contador. Mycket för att han är så mobbad av dom andra efter dopingaffären och att ha lämnat Schleck efter vid mekaniskt strul i fjol. Lägg till att han ligger efter över minuten efter otur på första etappen och det är bäddat för spännande bergsåkning.

James ligger inte på latsidan. Var och varannan dag skickar han iväg en känga åt sin gamla mentor. Var personligen mycket intresserad av vad om skulle komme ur meningen: "A new definition of fitness" men fick mina förväntningar aningen dämpade efter att ha läst denna ingress. Trodde en kort sekund att han skulle våga sig på att formulera något lika definitivt som WCABTMD som ju är helt briljant i sin kommersiella appeal. Men det värkar inte så. Robb Wolf har formulerat sig om OPT debaclet också btw.

En annan sak jag tänkte på häromdagen, som jag vill dela med mina läsare, är hur många som skulle vara intresserade av att ha Khalipa's arbetskapacitet om man samtidigt var tvungen att ha hanns kropp och hans gångstil?

Ja, sådant kan man fundera kring under ljusa nätter i Norrland. Låt frågorna strömma in. Vi hörs!

5 kommentarer:

Jocke sa...

Många långa och svåra ord i OPT-texten. Robbs var enklare att greppa, man får hålla med honom.

Ska kolla golfvideon nån gång i en nära framtid.

J sa...

Skit i arbetskapaciteten. Estetiken i hans kropp är lockande. No homo. Haha

J sa...

Fast å andra sidan. Hur skatar man med så mycket kött? En nackdel som måste tas med i beräkningen, helt klart.

rackempackem sa...

jocke-
ja. måste erkänna att det ofta är svårt att följa med i hans resonemang. om det beror på ett logiskt eller lingvistiskt tillkortakommande låter jag vara osagt.

ang. videon kan jag spara dig din dyrbara tid med en resumE: äldre man slår, yngre man slår, ljudet av elbil som försvinner samtidigt som yngre man går ur bild. c:a 6-7 minuters rellativ tystan och stillhet. elbil kommer tillbaka (skymtas i h bildkant), bilden skakar, slut.

j-
kul att du är här! och kul att du gillar jason!

rackempackem sa...

jocke-
låter det också vara osagt om ovan nämnda tillkortakommande ligger hos mig eller opt.