2011-07-18

From Sandharbor with Love

Tittade mig i spegeln häromdagen och konstaterade att jag fått ett par sådana där vildvuxna ögonbrynstrån som man såg på väldigt gamla farbröder på bussen när man var liten. Dom tycks växa dubbelt så snabbt, bli dubbelt så kraftiga och följer definetivt inte riktningen på övrig hårbrynsväxt. Blir ta mig tusan inte yngre härborta.

Tillbaka i skärgården nu. Ser fram mot att fingra på stenarna faktiskt. Några nyförvärv väntar på vägning och märkning. Repet åker nog upp i dagarna också, länge sedan.

Såg att Chris Spealler har skaffat sig nya gaddningar. Ganska rejäla saker, typ hela armen. Ja, härborta är vi iaf lite förvånade. Trodde han var annorlunda. Den där han hade på bröstet hade jag satt upp på "ung och dum"-kontot. Jag menar vem sätter sitt första bläck rakt på ena patten? Nåja, konstigare saker har hänt.

Mitt nyvunna gymnastikintresse har lett till att jag plockat in lite fräsha övningar. Den här är såpass fin att jag skickar vidare. Utmaningen är ju att få till ett handstående där man inte säckar ihop i ryggen så förbaskat. Den här hjälper till.



F.ö. hög tid att bygga Parallettes. Dom där i PVC ser lite trista ut. Har fastnat lite för den här snickarglädjen.

Låt som vanligt tankar och kommentarer strömma in. Vi hörs snart igen!

3 kommentarer:

Jocke sa...

Jag sitter också och fingrar på stenarna.

Snygga parallettes. Jag har aldrig på allvar funderat på såna, men man borde ha nånting under dem så de inte glider runt väl?

rackempackem sa...

jocke-
glad att jag kunde bidra med inspiration. väntar vägning och märkning snart borta hos dig också?

vet ej hur det är med glidfaktorn. men lite gummi skulle nog inte skada.

hittade ett stort jäkla järnrör här på ön nyss, bra matterial.

Jocke sa...

Jag refererar till dem som Vänster och Höger. Tyngden beror mycket på dagsformen.