2010-05-18

"Annie" igen 2.0

_10 HeadSPU:
8:35
Gick inge vidare. Seg i trissarna sedan igår.

_"Annie" 50-40-30-20 and 10 rep rounds of:
Double-unders
Sit-ups (unanchored)

6:29 (PR)

6 sekunder från ett förvirrat årsmål. Allt obrutet men medvetet sega SU. Ville hålla jämt tempo. Vilade typ 8-10 andetag in till DU. DU kan bli snabbare också tror jag. Svårt med sub 6 kanske.

Annie referenser:
http://rackempackemandstackem.blogspot.com/2009/09/annie-1818.html
http://rackempackemandstackem.blogspot.com/2009/11/annie-50-40-30-20-10-reprounds-of.html
http://crossfitaf.blogspot.com/2009/11/motte-upp-jonna-i-hornstull-da-joel-har.html

8 kommentarer:

Jon Ivmark sa...

För mig är dina sit-ups blixtrande snabba, jag skulle inte ha en chans att hålla det tempot. Bra jobbat!

Anonym sa...

grymt jobbat! jag körde faktist också annie här om dagen, men som jon sa så är dina su´s idiotsnabba!

Kul att du kör lite Main, ledsnat på opt helt och hållet eller gav det inget (vilket jag tvivlar på).

Thomas

rackempackem sa...

ja, det var inte så att jag segade kanske men jag forcerade inte hastigheten för än kanske sista två seten. om man ska göra dom snabbt så måste man trycka på mer.

ankrade fötter är naturligtvis en stor tidssparare också.

David Englund sa...

Uppskalad också ser jag, situpsen i motlut!
Hur går det md mainsitandet? Blir du av med önskvärda kg muskler?

Förresten, dissar du tanto helt nuförtiden eller?

Bear sa...

Bra jobb, rolig video!

Bear sa...

Jag ser förresten att jag uppnått mitt mål. Frivända 100. Annie blir jag nog förnedrad av fortfarande, men man kanske ska testa?

rackempackem sa...

david:
det är nog bara ett optiskt fenomen med motlutet måste jag i ärlighetens namn säga.

vi får ta och ses, och lyfta någon dag, utbyta teknik. det är long overdue.

bear:
hm,, hur menar du med dom där 100kg PC?

Bear sa...

Nä, alltså, jag såg bara på tråden du länkade att jag sa något om jag ville frivända 100 innan jag gav mig an Annie och nu har jag ju faktiskt 110 i PC. Det blir nog en del hopprep på garageuppfarten i sommar.