2010-05-25

Fittis & Pattis

En skinande ny Pull Up stång var uppsatt. Och så hade dom ränsat bort en massa bråte från lite golvyta. Det börjar bli en jäkligt najs CF-destination - Friskis Fridehemsplan. Teamade upp med Jolina Berger och Moby Norrmalm. Det visade sig att dom hade en och annan överraskning undanstoppad.

_Thrusters
70kg x 3 (3RM PR)
Lite rekrytering. Tämligen långt från max. Aldrig sysslat med tunga Thrusters.

_"The Friskis Boys" aka "We will fuck up your Fran"

20 Thrusters @40kg
21 Pull Ups
14 Thrusters @40kg
15 Pull Ups
9 Thrusters @40kg
9 Pull Ups

3:18

Dom är fina Friskiskillarna - entusiastiska, starka och trevliga. Men inte fan kan dom räkna reps. Ja, ja.. Planen var att göra allt obrutet i ett lugnt tempo och det lyckades. Kanske lite väl lugnt. Typ fem-tio ganska rejäla andetag mellan seten. Har alltså inte tappat nämnvärt i denna tidsdomän av min hiatus från metcon. Återhämtade mig snabbt. Kände att jag behövde en ampull träning till efter lite flås.

_Dead Lift
140 x 4

2 kommentarer:

Jon Ivmark sa...

Din fysiska förmåga gör mig mycket avundsjuk ska du veta.

Fit 4 50 sa...

Dina höga cabriole gör mig mycket avundsjuk, ska du veta!!