2010-05-07

Umeå atletesism



_OHS
Upp till 60 x 3
Kändes keff i axlarna. För lite WU för mycket stress.

_Back Squat
115
130 (PR)
140 (PR)
Första gången på evigheter jag gör low bar. Kändes ju väldigt bra. Webben har fullkomligt kokat över av snack om squat-djup dock. Se här. Nedre delen av vecket på shortsen vid höften under knäskålens högsta del är det jag förhåller mig till. Har såvitt jag kan bedöma alltså fått grönt ljus från Jocke att inkassera PR på den här vilket isåfall inte kan ses som något annat en ett smärre genombrott i böj samt ett tecken på att programmeringen jag är inne i ger styrkeutveckling även på områden som inte tränas direkt. Men för all del. Lämna gärna er egen syn på djupet i kommentarsfältet. Förra PR va 115 kg Low Bar samt 125 High Bar.

Några timmars vila

_10 head stand push ups for time
6:36
Typ 3, 2, 2, 1, 2
Ett genombrott här med. Tekniken sitter väldigt bra och endast en etta. Målet var under 10. Nästa anhalt blir ett rep var 30:onde sekund och på sikt skulle jag vilja få ihop 10 stycken i ett set. Intressant ändå att när man drar på klockan så skärper man till sig en smula även om detta inte har med metabolisk konditionering att göra över huvud taget. Notera gärna ordvitsen i förra meningen.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Jag håller med jocke och tycker du ska räkna det som PR.. Jag hade gjort det samma, men sikta att få till en rutin att gå djupare..

Thomas

Jocke sa...

Jisses, håller du på och tränar dig runt Sverige?

HdSPU for time ... lite som Annie - man kan slakta multiplar och faktorer på sin tid utan att egentligen blivit mycket mer fit.

Jocke sa...

(egentligen vet jag att Oslo inte ligger i Sverige ...)

rackempackem sa...

thomas:
bra

jocke:
jag åker och arbetar. passar på att botanisera bland träningsutbuden.

det fanns en tid då oslo var en svensk provinsstad. en härlig tid. nu är det lite tvärt om. ALLA skitjobb i oslo utförs av svenskar.

J sa...

Grattis. Men om syftet med träningen är styrkeökningar i OL, varför då tumma på djupet?

rackempackem sa...

j:
jag ser LB som en helt annan övning än OLY squat. fö kan jag lugna dig med att jag inte "tummar" på djupet med flit. utläggningen handlade bara om hur mitt ego skulle förhålla sig till det hela.

det finns fö lite underhållande text från inte minst rippetoe om hurvida man ska träna low bar för OLY. i mitt fall värker det som det är en ganska rejäl överföring från high bar till low bar. enligt kritiken mot HB för OLY så sägs att överföringen åt andra hållet är större.

J sa...

Låter som att du har bra koll. Inte så oväntat iofs. Lycka till!