2010-05-21

Muskeltest. eller kanske styrka och så. eller jag vet inte.

Smög emellan med en liten böjsession. Lite busigt egentligen. Jag ska ju bränna ner muskler nu. Går ganska bra med det fö, har gått ner två/tre kg sedan jag blev strikt paleo för nio dagar sedan.

_Back Squat (low bar)
120 x 5 (5RM PR)
Ganska bred stance men inte galet. Bredare med händerna också men på uppvärmningen gick det till överdrift så jag backade tbka. Gjorde racket ganska smalt och det var första gången jag greppade stången utanför racket. Känns bra. Känns ganska skonsamt för kroppen i tekniken jag börjar närma mig i low bar. Det har verkligen hänt något i böj. Känner mig hyggligt stark faktiskt.

_Walk Out
150 x 1
Kändes lite lättare än sist. Lustigt det är vid 150 som stången verkligen börjar flexa som om den var av gummi. Det är mödan värt att bli stark bara för den sakens skull

_On the min for 10 min, 2 Power Clean @ 80kg.
Lite skumt i ryggen men jag tror inte det är någon fara. Kul annars. det var inte så jäkla länge sedan 1RM var 75kg. Gillar On the minute väldigt mycket.

2 kommentarer:

Bear sa...

Verkligen! Starkt jobbat!

Fit 4 50 sa...

Jag visste du hade det i dig! Toppen.