2009-02-18

På den tredje dagen vilade Gud

Det kan kanske låta lite kaxigt att jag jämför mig med Gud. Men ibland får jag liksom en sådan där känsla, ni vet, som om jag kan kontrollera hela min omgivning bara genom att tänka. Ni vet.

Vilodag.

Srålande sol hela dagen så klart men det ser ut att dra in ett litet oväder lagom till morgondagen. Allt i ordning således.

Dom har en utsökt vana att servera trerättersmenyer till lunch i Frankrike, I like. Idag blev det en förättsbuffé med bla lufttorkad skinka och en alldeles formidabel paté. Detta följdes av Cuisse de Cannard Confit som huvudrätt - vällagad. En halv karaff rött såklart. Och sen, varför inte en Tarte ou Chocholade med en Espresso? Jo tack gärna. Life is good. Däckade såklart på hotellet efteråt.

Vaknade upp mitt i en rap med ankfett hängandes ur ena mungipan. Kastade mig in i ett rehabpass:

3 rounds of:
2 Samson stretch alt. leg
20 Shoulder turns
15 SQ
10 HS kickar
10 crunches (snabba Martone stretchar)
10 SU
15 PshU OTK on the knuckels
10 Back rises on the floor
-
Wrist stretch rehab
45 HS mot väggen. Magen mot väggen. (Ville testa handleden - gör lite ont.)
-
50 SQ for time 43 s
3x25 CTF PshU med en minuts vila mellan seten. (Tredje setet jobbigt men - känner jag inte en subtil ljusning vad det gäller CTF? Den som lever får se)