2009-02-28

Turnéns sista pass

Sista dagen på denna turné. Har inte varit hemma på en månad. Kosthållningen har varit direkt dålig denna resa och magen börjar följaktligen säga ifrån. Men det är klart det har varit gott ibland. Vi firade tex sista kvällen med ett fat grillat kött på en sideria. Vilket kött. Vilken kvalitet. Jättegott. Har jag föresten nämnt att jag tryckt i mig enorma mängder alkohol denna månad också? Tror jag har sponkat varenda dag faktiskt. Och ändå har jag druckit typ tre gånger så lite som vissa kollegor. Dom är tuffa på kontinenten. Det bli väl torken när man kommer hem.

Var nere i hotellgymmet idag:

WU: CFWUx3 variation. Extra handleds WU. Otroligt seg i kroppen. Tog lång tid att komma igång.

Deadlift:

5x50kg
5x70kg
5x70kg
5x80kg
5x85kg
5x90kg, Fail. Avbryter efter första rep. Förnuftig. Tekniken bärjade svikta.

Dålig, kort barbell. 10kg. Är väldigt sugen på att börja behärska skivstången nu. Provade idag att inte böja så mycket på knäna. Fokusera på att lyfta i samma takt med rumpa och överkropp. Hur det gick? Inte en aning. Snälla kan inte någon hjälpa mig?

Sedan provade jag något jag sett någonstans:
Utan att släppa stången. 30 kg
1 rep Shoulder Press
2 rep Push press
3 rep Push jerk (typ, tror det va det?)
4 Thrusters
x2
Mer som ett teknikpass. Gjorde ont i handleden så jag gjord bara 2 set.

Tog ett bad i bubbelpoolen.

På kvällen:

WU: inte så mycket.

L-sit on Knuckles. Exakt 1 min vila mellan set:
30s-30s-30s-20s-20s
Mycket nöjd. Siktar på att klara ett cleant 30s pass snart.

HS: 59s
Ett litet försök. Trycker på armbandsuret innan jag går upp och klickar av direkt när fötterna åker i backen. Drar sedan av 5s för svinn. Klockan visade 1:04. Hi, hi..

En klein NR innan jobb. Funkade inte alls. Okoncentrerat.

1 kommentar:

Anonym sa...

Härligt du kör marklyft! Hörde en fyrkantig man med träskor på Mammut Gym som menade att denna övning är den som gör män av pojkar. Känns det så tycker du?