2009-02-13

Valentin

Kära läsare! Det är med stor glädje jag önskar er en Alla hjärtans dag fylld av kärlek och värme. Det kom till min kännedom igår att Rack 'em, pack 'em and stack 'em! regelbundet följs av en person med en mycket framflyttad position inom vad vi brukar kalla showbusiness. Utan att avslöja för mycket kan jag nämna att det rör sig om en av vårt avlånga lands absolut främsta aktriser. Inte illa pinkat. Tack för din support. Det är nog glädjande för hela communityn att känna en stänk av glamour bland våra illaluktande träningskläder. Vill genast understryka att detta faktum inte på något vis kommer påverka min journalistiska integritet. Denna blogg kommer inte bli en ny Aftonbladet eller perezhilton.com Nej. Jag sviker aldrig mina trogna kärnläsare som varit med mig från dag ett och som aldrig kommer acceptera något annat än Hard core, down to the bone - skildringar av Rhabdo-spyor blandat med träffsäkra betraktelser av på ytan vardagliga tankar och företeelser som aldrig någonsin kommer undslippa mitt analytiska sinnes finmaskiga nät.

Befinner mig nu i Aix en Provence. Hittade ett utmärkt ställe att hänga ringarna på jobbet. Har varit sugen på MU ett tag nu. Det har stått högt på listan över prioriteter.

WU: En sedvanligt kombination. Bra kvalitet. Underkroppen mycket öm från Tabata SQ senast. Otroligt vad 4 minuters knäböj kan skapa i en människokropp. Måste börja med viktade SQ snart.

30 MU for time:
8:16

Långa remmar. Gjorde en poäng av att vinkla ut händerna i bottenläget alltså bättre form än sist. Första 10 gick snabbt, kändes lätt. Min förra och ända notering var 8:15. Andra 10 blev värre och sista 10 en pina. Det är en obarmhärtig övning MU. Vid rep 29 gjorde jag två misslyckade försök. Tog säkert en och en halv minut där. Formen blev nog sämre också. Ja, ja. Alltså sämre tid än sist. Bättre form. Var säker på att jag skulle krossa den gamla tiden. Se där, kaxighet straffas villkorslöst. Straffas rättfärdigt. Är otroligt sugen på nästa försök.

Imorgon plockar jag upp RAS Massih och lilla Audun i Nice och sedan bär det av mot Annot. Ryktet gör gällande att det ligger snö där! Hm. Vi får se hur det går. Nödlösningen blir repklättring någonstans. Varför inte Verdon. Eller Gorges de Loupes? Svåra problem man tampas med.

Vill avsluta med en tanke som gnagt under en längre tid. Efter att ha följt ett tiotal CF bloggar i c:a tre månader så undrar jag. Om man gör 3 set av låt oss säga Push ups, med 10 reps i varje set. Ska man då skriva:

3x10 Push Ups

eller:

10x3 Push Ups

Själv har jag alltid skrivit 3x10. Alltså 3 set x 10 reps. Men jag ser att andra gör tvärt om. Kan vi inte, kära vänner, bestämma en standard. Skriv gärna en kommentar. Min röst ligger på 3x10 i det här fallet men jag är en novis.

8 kommentarer:

Anonym sa...

3 x 10 push-ups

alt

10 push-ups x 3


så ser jag på saken.

/Ras M

V i k i t i k i t a v i sa...

Håller med dig Load: 3 x 10 PU, [det andra alternativet skulle enligt min mening innebära motsatsen; dvs 10 set gånger 3 reps.]

V i k i t i k i t a v i sa...

... så tittar jag på hur jag själv brukar skriva - och där finner jag ingen logik alls ;-)

Bear sa...

3 set a 10 reps = 3 x 10

Jonas sa...

Det här måste vi gå till botten med. Annars är jag rädd att bloggosfärens okrönte konung kommer att ligga sömnlös i de sydfranska bergen.
Jag röstar för 3 x 10. Tror jag.

rackempackem sa...

Tack för rösterna! Det lutar åt 3x10 just nu. Men jag är nyfiken på vad veteranerna tycker!

Bear sa...

Det var Martin som tyckte att man sätter antal set först efter att vi haft samma diskussion. Hoppas åsikten från en -30:are räknas ;)

rackempackem sa...

Härligt. Alla verkar vara på min linje. Men jag tror att Ling och M-force har en annan åsikt?