2009-02-04

Plateau de Fruit de Mer

Ska erkänna att jag börjat prenumerera på The CrossFit Journal nu. Vad ska jag säga. Det är lite matnyttiga saker där ibland. Men på det hela taget är det inte så otroligt imponerande. Jag har kanske blivit blassé.

En annan notis. Coach G är svin cool - for real. Rippetoe likaså. Men några av dom andra "coacherna" som brukar figurera vid moderskeppet är ju så gränslöst töntiga personligheter att man inte vet var man ska ta vägen. Har kollat lite på The Boz and Todd experience tex. Vet inte vem som är vem. Men jag skulle på allvar vilja lappa till mannen i röd T-shirt i det här clipet.

Det är som att se en socialassistent som har gått en kurs i hur man ska hantera barn med problem. Helt galet. Sluta säga "good job" hela tiden människa. Det låter så galet inövat och onaturligt. Och sluta klappa dom på ryggen. Tönt. Bilskolelärare. Nolla.

I Poitiers nu. Hotellrummet är overkligt litet här. Lyckades klämma in lite WU mellan "rummet" och badrummet dock. På gården är det ett garage. Med en stålbalk i taket.


100 Ring Pull Ups for time

6:24

Mycket kort rem. Ändå hängde dom lite lågt. Var tvungen att hålla i kroppen lite i kiparna för att undvika att slå i marken. Inte optimalt. Länge sedan jag gjord Pull Ups. Öppnade med 25 sedan 10 kanske och efter det var jag ganska stekt. En eller två femmor. Sedan treor i mål. Långsamt? Javisst. Men det var kul. Det är ett fint redskap enligt mitt tycke - ringar.

Plateau'n igår var härlig så når på en liten mussla som luktade bajs. Och Petit Chablis till det. Fan det är gott med bra vitt vin.

2 kommentarer:

David Englund sa...

Du länkade fel klipp. Fast jag såg det andra klippet, det är Todd du vill döda, hur glad nu den informationen gör dig.

rackempackem sa...

David: tack för hjälpen med att kanalisera min avsky i rätt riktning. Kände mig btw lite ångerfull efter att jag postade igår. Alla gör vi ju så gott vi kan. Och det gäller nog Tod också.